Romaero București, companie de stat specializată în producție, servicii și cercetare-dezvoltare în domeniul aeronauticii pentru aeronave civile și militare de pasageri sau cargo, a demarat negocieri cu transportatorul național aerian Tarom, pentru întreținerea flotei, însă vrea să își extindă baza de clienți în Europa și Orientul Mijlociu, a declarat, pentru News.ro, directorul general al companiei, Remus Vulpescu.
"Romaero poate asigura cea mai bună stare tehnică pentru aeronavele Tarom, cu costuri printre cele mai mici din piață și cu cel mai înalt grad de transparență pe modul de cheltuire a bugetului de mentenanță. Avem încredere că negocierile demarate de noi în toamna anului trecut vor continua și că vom ajunge împreuna cu Tarom la o formulă câștigătoare pentru cele două companii naționale, care se pot completa reciproc într-o manieră firească și profitabilă pentru ambele părți. Nu colaborăm, deși suntem vecini, cred că este păcat pentru toată lumea", a declarat Vulpescu.
Acesta afirmă că, în ultimul an și jumătate, Romaero nu a înregistrat nicio zi de întârziere în efectuarea lucrărilor și a avut ”zero incidente tehnice în exploatarea aeronavelor după reparațiile efectuate de Romaero”.
CITEȘTE ȘI Otokar, câștigătorul licitației pentru autobuzele Capitalei: Am fost surprinși de contestații, am trimis mii de pagini de documente tehniceTarom nu a apelat până în prezent la Romaero, companie care are cea mai mare stație de întreținere și reparații de aeronave civile și militare din România.
Blue Air și companii aeriene private din Europa își efectuează în prezent la Romaero reparațiile mari, clienți care operează în total aproape 100 de aeronave Boeing și Airbus.
”Ținând seama de rata de creștere continuă înregistrată de industria aeronautică la nivel global, Romaero va urmări ca obiectiv prioritar pentru 2018-2020 obținerea și menținerea unui grad de utilizare a capacităților de producție până la 75-80% în condițiile unei creșteri de capacitate atât în aria serviciilor de întreținere și reparații de aeronave, cât și în cea a fabricației de aerostructuri și componente ale acestora”, arată convocatorul Adunării Generale a Acționarilor din 30 aprilie.
De asemenea, în ceea ce privește portofoliul de clienți, Romaero vrea să își păstreze clienții vechi, care operează una sau două aeronave, dar se va reorienta cu precădere spre companii puternice deținătoare de flote comerciale operaționale active la nivelul Uniunii Europene și Orientului Mijlociu, ”fără a exclude alte segmente de piață”.
În plus, mizând pe reluarea activității aeroportuare în Aeroportul Internațional București Băneasa (Aurel Vlaicu), Romaero urmărește să realizeze o repoziționare strategică prin renunțarea la nișa – pe cale de dispariție – reprezentată de întreținerea și repararea avioanelor vechi din anii 70-80 și prin captarea unei cote de piață confortabile în segmentul aeronavelor ”regional jet” moderne, fabricate începând cu anii 90.
Romaero, companie controlată de Ministerul Economiei, are aproximativ 800 de salariați și o valoare de piață de 196,4 milioane lei.
Compania își propune pentru acest an venituri din producția vândută de 89,4 milioane lei, în creștere cu 76,5% față de nivelul planificat pentru anul 2017, creșterea numărului de personal și a salariului mediu în companie pe baza creșterilor de productivitate realizate.