Romaero, companie de stat specializată în producție, servicii și cercetare-dezvoltare în domeniul aeronauticii pentru aeronave civile și militare de pasageri sau cargo, estimează pierderi de 34,4 milioane lei în acest an și venituri totale de 148,75 milioane lei, potrivit bugetului de venituri și cheltuieli aprobat în Guvern.
Romaero a avut anul trecut pierderi de 51,36 milioane lei, la venituri totale de 127,55 milioane lei, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Compania și-a planificat pentru acest an cheltuieli totale de 183,16 milioane lei și cheltuieli cu investițiile de 43,85 milioane lei.
Plățile restante pentru sfârșitul acestui an sunt estimate la 23 milioane lei.
De asemenea, Romaero vrea să renunțe la întreținerea și repararea avioanelor vechi din anii '70-'80 și să se orienteze pe cele regional jet moderne, fabricate începând cu anii '90, arată un document publicat pe site-ul societății, ce urmează a fi supus aprobării în ședința Adunării Generale a Acționarilor din 3 septembrie.
"Mizând pe reluarea activității aeroportuare în Aeroportul Internațional București Băneasa (Aurel Vlaicu) din cadrul CNAB - o companie a statului român aflată în subordinea Ministerului Transporturilor - Romaero urmărește să realizeze o repoziționare strategică prin renunțarea la nișa - pe cale de dispariție - reprezentată de întreținerea și repararea avioanelor vechi din anii '70-'80 și prin captarea unei cote de piață confortabile în segmentul aeronavelor regional jet moderne, fabricate începând cu anii '90", arată compania.
Mai mult, în contextul asigurării a 2% din PIB pentru sectorul de apărare, Romaero și-a propus să absoarbă fonduride valoare mai ridicată decât în anii anteriori, din contracte/comenzi directe plasate de entități din subordinea Ministerului Apărării Naționale, dar și în cadrul programelor de cooperare industrială și compensatorii subsecvente unor achiziții de tehnică militară efectuate de statul român.
"În baza parteneriatelor încheiate de Romaero cu furnizori de tehnică militară (Raytheon, Sikorsky), Romaero va putea absorbi între 350 milioane euro și 1,5 miliarde euro în următorii 5-10 ani, reprezentând 8-10% în medie anuală din alocările bugetare pentru înzestrare către Ministerul Apărării Naționale", mai arată documentul.
De asemenea, în ceea ce privește portofoliul de clienți, Romaero va păstra clienții vechi fideli care dețin/operează câte una sau două aeronave, dar se va orienta cu precădere spre companii puternice deținătoare de flote comerciale operaționale active la nivelul Uniunii Europene și Orientului Mijlociu, fără a excude alte segmente din piață.
Potrivit previziunilor marilor producători de aeronave la nivel mondial, Airbus și Boeing, până în anul 2038 peste 39.000 aeronave de pasageri și cargo vor fi produse în lume.
"Un avantaj conjunctural pentru Romaero, determinat de pandemia Covid-19, este acela că marile companii cu care colaborează au în momentul de față o strategie de relocare a producției de piese primare și subansamble pentru aeronave civile și militare din zona asiatică în zona europeană și în special în zona est europeană. Se evidențiază astfel nevoia de capacități suplimentare moderne de fabricație care să preia potențialul de creștere din industria aeronautică, creștere menită să susțină lanțurile de furnizare la nivel global, din acestea făcând parte și Romaero", arată documentul.
Romaero a avut anul trecut pierderi de 51,36 milioane lei, la venituri totale de 127,55 milioane lei.
Compania are circa 900 de angajați.
Romaero este cea mai mare companie de stat din industria aerospațială românească și are o capitalizare de 173,68 milioane lei.
Acționarul majoritar al companiei este Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, cu 56,7% din acțiuni.