Rezultatele VW Group, după primul trimestru: venituri în scădere cu 8,3%. Bentley și Porsche au crescut. „Pandemia a avut un impact substanțial asupra afacerii.”

Rezultatele VW Group, după primul trimestru: venituri în scădere cu 8,3%. Bentley și Porsche au crescut. „Pandemia a avut un impact substanțial asupra afacerii.”
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 29 apr 2020

Volkswagen Group a publicat rezultatele de vânzări și cele financiare după primul trimestru, anunțând o scădere de 23% a vânzărilor și un declin al veniturilor de 8,3%.

Boostul e-commerce-ului și cum contribuie agenția de media la rezultate pe termen lung CITEȘTE ȘI Boostul e-commerce-ului și cum contribuie agenția de media la rezultate pe termen lung
Urmărește-ne și pe Google News

Cel mai mare constructor de autovehicule din lume, Volkswagen Group, a dat publicității rezultatele după primul trimestru, cel în care s-a resimțit puternic impactul pandemiei de coronavirus. Potrivit datelor oficiale, livrările de autovehicule au scăzut în cele trei luni cu 23%, la 2 milioane de unități, cu un declin mai mare în Asia și Europa. În același timp, veniturile grupului au scăzut cu 8,3%, la 55,1 miliarde euro, iar profitul operațional a scăzut puternic, de la aproape 5 miliarde, la 0,9 miliarde (-81%). Grupul anunță că lichiditățile rămân „robuste” la 17,8 miliarde euro.

„Pandemia globală Covid-19 a avut un impact substanțial asupra afacerii în primul trimestru. Am luat numeroase contramăsuri pentru a tăia cheltuielile și a asigura lichidități și continuăm să fim robust poziționați financiar. Volkswagen Group merge prin această criză fără precedent cu atenție și determinare”, a transmis Frank Witter, director financiar al companiei.

ULTIMA ORĂ Un nou semn de repornire a economiei. Ford România redeschide uzina de automobile de la Craiova CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Un nou semn de repornire a economiei. Ford România redeschide uzina de automobile de la Craiova

Marja de profit a grupului a fost de 1,6% în primul trimestru al acestui an.

Compania estimează că livrările din acest an vor fi semnificativ mai mici decât anul trecut, din cauza impactului pandemiei. Vor avea impact și condițiile din piață, mult mai dure. Veniturile sunt estimate, de asemenea, „semnificativ” mai mici decât anul trecut. Se așteaptă, totodată, un profit operațional pozitiv.

Mărcile grupului au avut performanțe diferite în această perioadă. VW, marca de autoturisme, a înregistrat livrări în volum de 765.000 unități, o scădere de 16%, iar veniturile mărcii au scăzut cu 12 procente, la 19 miliarde euro. Profitul operațional al acestei mărci a scăzut aproape la jumătate, la 481 milioane euro.

Audi a înregistrat o scădere ceva mai mică a vânzărilor, 12%, la 268.000 unități, cu 12,4 miliarde euro venituri (21,5 miliarde euro în 2019) și doar 15 milioane euro profit operațional, față de 1,1 miliarde în 2019.

Skoda a vândut 237.000 vehicule în acest interval, cu 13,7% mai puține decât anul trecut. Veniturile mărcii au fost de 4,8 miliarde, iar profitul operațional - 307 milioane, cu 103 mkilioane mai puțin.

SEAT a livrat 140.000 vehicule, cu o scădere mai mare, 20,6%, influențată și de faptul că piața prinicpală, Spania, a suferit un impact major al epidemiei. Marca a înregistrat o pierdere operațională de 48 milioane.

Mărcile de lux, Bentley și Porsche, au fost foarte puțin afectate de criză în această perioadă, cu scăderi de 1,3 procente la Porsche și o creștere de 28 de procente, în cazul Bentley, la livrări, ambele înregistrând venituri mai mari decât anul trecut.

Divizia de vehicule comerciale a scăzut la 99.000 de vehicule, cu 20.000 de unități mai puțin și 18,9% declin al veniturilor.

Diviziile de camioane, Scania și MAN, au înregistrat o diminuare de circa 3 procente a veniturilor.

Rezultatele VW Group, după primul trimestru: venituri în scădere cu 8,3%. Bentley și Porsche au crescut. „Pandemia a avut un impact substanțial asupra afacerii.”

viewscnt
Afla mai multe despre
vw rezultate trimestrul 1
piata auto
vw scaderi
porsche
bentley