Rezultate Volkswagen Group: Scădere a veniturilor în trimestrul 3, din cauza crizei semiconductorilor, dar compania menține ținta de profit

Rezultate Volkswagen Group: Scădere a veniturilor în trimestrul 3, din cauza crizei semiconductorilor, dar compania menține ținta de profit
scris 28 oct 2021

Volkswagen și-a anunțat rezultatele financiare pentru trimestrul al treilea, acestea fiind, ca și în cazul competitorilor săi, afectate de criza de cipuri care a condus la probleme de producție și de livrări. Profitul operațional pentru intervalul iulie – septembrie a scăzut, la fel și marja operațională.

Grupul Volkswagen a anunțat un profit operațional în scădere cu 12,1% față de cel din anul anterior, cu un total de 2,8 miliarde euro, un rezultat slab ținând cont de faptul că 2020 a fost anul pandemiei, în care rezultatele au fost puternic afectate. Compania explică scăderea prin criza semiconductorilor, care și-a pus amprenta pe întreaga industrie auto. Marja operațională a scăzut și ea la 4,9 procente, de la 5,4% în 2020.

Urmărește-ne și pe Google News

Livrările grupului VW au scăzut în trimestrul al treilea cu 24,4%, la 1,97 milioane de vehicule, o pierdere de peste 600.000 de vehicule comparativ cu perioada similară din 2020, producția fiind și mai grav afectată, la 1,58 milioane de unitțți, în scădere cu 35,1%. În aceste condiții, veniturile grupului au fost de 56,9 miliarde euro, cu 4,1% mai mici decât în 2020. La final, câștigurile nete ale companiei au crescut cu 1,5 miliarde euro, respectiv 5,6% în plus față de trimestrul al treilea din 2020.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Compania precizează că mărcile de volum ale grupului au încheiat trimestrul cu pierderi operaționale, în timp ce restul mărcilor s-au menținut profitabile pe acest interval. Unul dintre motive a fost situația din China, care „a afectat disproporționat” din cauza crizei semiconductorilor. Din fericire, cererea de automobile a rămas puternică, iar previziunile pentru finalul anului sunt optimiste.

Pe cele nouă luni care au trecut, situația este încurajatoare, ca urmare a primei jumătăți a anului, care a adus un record pentru companie. Livrările totale au crescut la 6,9 milioane de autovehicule, cu 450.000 în plus față de anul pandemiei, 2020, un avans de 6,9%, singurul minus fiind în dreptul producției, care însă este aproape la fel ca în anul anterior: 6,098 milioane de unități, față de 6,10 milioane în 2020, o scădere de numai 0,1%.

Toate companiile au înregistrat creșteri ale vânzărilor, cu excepția VW Comerciale, în timp ce la capitolul profitabilitate, problemele au apărut la SEAT, care și-a îmbunătățit însă rezultatul față de anul trecut, cu o pierdere de 160 milioane euro, față de aproape 300 milioane, în 2020. De asemenea, o evoluție remarcabilă a avut marca VW, care în 2020 înregistra o pierdere de aproape 1 miliard de euro, iar în acest an raportează un profit operațional de 1,6 miliarde euro.

 Dacia a inițiat o rechemare pentru noua generație Sandero CITEȘTE ȘI Dacia a inițiat o rechemare pentru noua generație Sandero

Situația pe piețele majore ale grupului aduce o scădere doar în zona Asia-Pacific, din cauza situației din China (fără să includă rezultatele companiilor chineze de tip joint-venture), restul piețelor înregistrează creșteri ale vânzărilor și ale veniturilor. Pe cea mai mare piață a companiei, Europa, la 3 milioane de vehicule vândute, veniturile au crescut cu 16,5 procente, la 110 miliarde euro.

La nivel financiar, veniturile sunt la acest moment, după trei trimestre, de 186,6 miliarde euro, cu 20% mai mari ca anul trecut, iar profitul operațional a crescut masic la 14,1 miliarde, de la numai 2,38 miliarde în 2020. Câștigurile nete s-au cifrat la 11,3 miliarde, față de 1,7 miliarde în primele nouă luni din 2020.

Compania confirmă ținta de profitabilitate pentru 2021, în intervalul 6,0 – 7,5%, însă estimează că efectele crizei de cipuri se vor menține la nivelul lirvărilor, astfel că volumul se va menține la nivelul din 2021, fiind abandonată prognoza care se baza pe creștere. Compania ia în calcul inclusiv o deteriorare a situației furnizorilor, ca urmare a crizei semiconductorilor, suprapusă peste criza pandemică. În același timp, se așteaptă la o creștere „considerabilă” a veniturilor.

„Rzultatele trimestrului trei arată încă o dată că noi trebuie să mergem sistemattic înainte cu îmbunătățirea productivității în sectorul de volum. Suntem determinați să menținem poziția puternică împotriva competitorilor tradiționali și noi și să implementăm viguros transformarea către neutralitatea-climatică și mobilitatea digitală cu ajutorul strategiei NEW AUTO”, a declarat Herbert Diess, CEO al VW AG.

Noua strategie prevede reașezarea companiei în mai multe grupuri, de volum, premium și sport, precum și dezvoltarea de platforme globale de tehnologie. Ținta grupului este obținerea de economii la scară și sinergii în următoarea decadă, cu ajutorul unei platforme mecatronice comune, un sistem de operare standardizat și o celulă de baterii unică, dar și prin crearea unei platforme de mobilitate. Aceasta din urmă se bazează pe tranzacția în curs de derulare de achiziție a Europcar.

„După un rezultat record în prima jumătate a anului, criz de semiconductori din trimestrul trei ne-a făcut extrem de clar că nu suntem suficient de rezilienți la fluctuații în utilizarea capacităților. Acest lucru arată clar că trebuie să continuăm să muncim continuu la îmbunătățirea structurii costurilor și a productivității în toate sectoarele” a declarat Arno Antlitz, CFO al VW AG.

 

viewscnt
Afla mai multe despre
vw rezultate
vanzari vw group
herbert diess
profit vw group