Succesul de care se bucură marile companii auto se bazează în fiecare an pe noi modele lansate. Cu ajutorul acestora, publicul rămâne atașat de mărcile preferate sau migrează către noi constructori, în funcție de caracteristicile mașinilor prezentate. Deși toate saloanele auto au fost anulate, anul 2020 a contorizat peste 100 de noutăți absolute, între care și două modele Dacia.
În 2020, marii constructori auto au lansat 114 de noi modele de automobile, care au asigurat vânzări ce se apropie de 70 de milioane de unități, o scădere de circa 20% față de anul trecut, când erau vândute aproximativ 90 de milioane de automobile. Dintre noile modele lansate în 2020, 15% sunt reprezentate de mașinile complet noi lansate de VW Group, cel mai mare constructor de automobile din lume, adică nu mai puțin de 17 noi modele, la care se adaugă face-lifturi și alte versiuni ale modelelor existente. Pe primele locuri ca importanță se află modelele electrice VW ID.3 și Golf 8.
Pe locul al doilea se află o companie care ar putea să surprindă pe mulți, dar care a reușit să obțină și rezultate financiare foarte bune în 2020. Este vorba despre General Motors, care a lansat nu mai puțin de 10 modele complet noi în acest an. Pe locul al treilea se găsește grupul Hyundai – Kia, cu 9 modele noi.
Alianța Renault Nissan Mitsubishi a avut doar 8 lansări, între care se regăsesc și noile Dacia Sandero și Logan.
De asemenea, dacă luăm în calcul noua companie Stellantis, care va deveni funcțională în următoarea lună, aceasta a cumulat tot 10 noi lansări, dintre care 6 la PSA și 4 la FCA.
Iată lista completă a lansărilor:
1. VW Group: 17
2. GM: 10
3. Hyundai - Kia: 9
4. Renault-Nissan: 8
5. Toyota: 7
6. Great Wall: 6
6. PSA: 6
8. BMW: 4
8. Changan: 4
8. FCA: 4
8. Geely: 4
12. Chery: 3
12. FAW: 3
12. Ford: 3
12. Honda: 3
16. BYD: 2
16. BAIC: 2
16. GAC: 2
16. JAC: 2
16. SAIC: 2
16. Subaru: 2
16. Suzuki: 2
23. Aston Martin: 1
23. Daimler: 1
23. Isuzu: 1
23. Mahindra: 1
23. Mazda: 1
28. Alții: 4
(Sursa: Felipe Munoz, analist Jato Dynamics)