Renault și Nissan se întâlnesc din nou pentru a debloca proiectele alianței, mai întâi la nivel de manageri. Unul dintre noii șefi ai Renault, Gilles Le Borgne, recrutat de la PSA în această lună, va merge la Tokyo pentru se întâlni cu cel care răspunde de proiectele comune.
Alianța Renault Nissan începe să se dezghețe, fiind planificate primele întâlniri dintre responsabilii alianței. La începutul lunii ianuarie, Renault l-a angajat pe Gilles Le Borgne, care lucra pentru PSA Group. El va merge la Tokyo pentru a-l întâlni pe Tsuyoshi Yamaguchi, manager responsabil cu proiectele în parteneriate al Nissan, potrivit Automotive News. Cei doi au ca misiune repornirea mai multor proiecte de dezvoltare de vehicule.
Potrivit surselor, echipele de ingineri sunt pregătite pentru a relua activitatea. Anterior, președintele Renault declarase că ambele companii, din conducerea cărora face parte, sunt foarte hotărâte să facă alianța să funcționeze din nou. O ședință a consiliului de administrație al Alianței Renault Nissan Mitsubishi este programată pe 30 ianuarie.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Unul dintre subiectele foarte importante care vor fi discutate este cel al motorizărilor hibrid, o zonă foarte puțin exploatată de alianță, fiecare dintre companii având propria tehnologie în care a investit.
Planurile pe termen scurt urmăresc preluarea sistemului E-Tech, dezvoltat de Renault, pe noua generație Nissan Juke, dar și introducerea sistemului e-Power al celor de la Nissan, pe Renault Kadjar.
La rândul său, Mitsubishi a dezvoltat propriul sistem hibrid, pe SUV-ul Outlander.
După arestarea și îndepărtarea lui Carlos Ghosn, Renault, Nissan și Mitsubishi au făcut câțiva pași, mai mult formali, pentru a sublinia că alianța celor trei merge mai departe. O primă întâlnire între Jean Dominique Senard, Thiery Bollore, Hiroto Saikawa și Osamu Masuko a devenit istorie (foto), după ce doi dintre ei au fost dați afară de companiile pe care le conduceau, iar al treilea, Masuko, de la Mitsubishi, nu se simte nici el prea bine, fiind înlocuit în poziția de CEO și păstrat pentru moment ca președinte al boardului.
Administrativ, a fost înființată o nouă entitate care să coordoneze parteneriatul, dar a fost păstrată și compania olandeză, care fusese înființată de Carlos Ghosn, cu participație 50 - 50 Renault și Nissan. A fost numit și un secretar general, care să coordoneze activitățile tehnice: Hadi Zablit , anterior Senior Vicepreședinte al Alianței, responsabil cu dezvoltarea. El a condus echipele care s-au ocupat, printre altele, cu dezvoltarea platformei CMF-A, pe care azi o folosesc atât Renault, cât și Nissan.