Grupul auto francez Renault SA a anunțat că analizează o posibilă relansarea a afacerilor sale în China prin înființarea unui nou joint venture concentrat pe vehiculele hibride cu grupul chinez Geely Holding Group, la aproximativ un an după ce a pus punct precedentelor sale operațiuni de pe cea mai mare piață auto din lume, transmite Reuters.
Cele două companii au semnat un acord cadru privind înființarea unui nou joint venture, care va produce și comercializa vehicule hibrid marca Renault pe piața din China utilizând tehnologiile, lanțurile de aprovizionare și facilitățile de producție ale Geely, în timp ce Renault se va concentra pe vânzări și marketing, scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În cadrul acestui parteneriat, cei doi producători auto au convenit de asemenea să analizeze posibilitatea de a construi vehicule hibrid marca Lynk & Co, una dintre mărcile din portofoliul Geely, în Coreea de Sud, unde grupul francez Renault produce și comercializează autoturisme de peste două decenii.
În prima fază, noul joint venture se va concentra pe China și Coreea de Sud dar cel mai probabil va fi extins pentru a acoperi mai multe piețe asiatice în creștere rapidă. De asemenea, Geely și Renault analizează și posibilitatea de a dezvolta autovehicule electrice pe baterie în cadrul acestui parteneriat, a declarat pentru Reuters o sursă din apropierea acestui dosar.
Noul parteneriat este conceput pe modelul unui alt joint venture concentrat pe vehiculele electrice pe care Geely l-a înființat în 2019 cu grupul german Daimler, care urmează să producă și să vândă în China automobile electrice marca Smart utilizând tehnologia Geely și rețeaua globală de vânzări a Daimler. Însă parteneriatul dintre Renault și Geely va fi complet separat de cel dintre firma chineză și Daimler.
Pentru Geely, cel mai mare constructor auto din China, cel mai nou joint venture îi va consolida strategia care vizează utilizarea parteneriatelor cu alți producători pentru a face schimb de tehnologii, lanțuri de aprovizionare și facilități de producție, astfel încât să poată reduce costurile de dezvoltare pentru automobilele electrice și alte tehnologii pentru mobilitatea viitorului.
În cazul Renault, parteneriatul cu Geely va ajuta grupul francez să își reconstruiască prezența în China după ce în 2020 a pus punct unui joint venture cu firma Dongfeng Motor Group.
Potrivit unui document consultat de Reuters, Renault și Geely urmează să producă automobile "în actualele facilități de producție ale Geely" și intenționează ca ulterior să și exporte vehiculele. Cu toate acestea, o sursă din apropierea discuțiile a precizat că este puțin probabil ca cele două firme să anunțe în curând car e sunt uzinele unde vor fi produse automobilele. În plus, o altă sursă a precizat că parteneriatul Renault-Geely va fi controlat de firma chineză, spre deosebire de parteneriatul cu Daimler în care ambele companii au participații egale.
Constructorii auto sunt interesați să utilizeze vehiculele hibride, echipate cu un motor termic pe benzină și un motor electric, care au un consum de combustibil mai redus decât vehiculele care rulează numai pe benzină, pentru a îndeplini normele din ce în ce mai stricte introduse la nivel mondial. Însă aceste vehicule hibride, care nu pot fi încărcate direct cu electricitate, sunt diferite de automobilele hibride de tip plug-in.