Producătorul francez de automobile Renault s-a asociat cu Google pentru a fabrica mașininile așa cum o companie de tehnologie produce software, relatează CNBC.
Pactul, care extinde o colaborare anterioară între cele două companii, va face ca Renault să se angajeze să facă ceea ce numește un vehicul ”definit prin software”, folosind tehnologia diviziei de cloud a Google, scrie News.ro.
Prin intermediul inteligenței artificiale, cele două companii plănuiesc să creeze un ”geamăn digital” al unui vehicul nou.
Gemenii digitali urmăresc să reproducă obiectele fizice într-un cadru virtual, astfel încât acestea să poată fi testate și monitorizate înainte de implementarea în lumea reală.
Acordul va ajuta Renault să dezvolte noi aplicații la bord și offboard, au spus companiile.
Renault va folosi analiza datelor pentru a detecta și rezolva orice defecțiuni în modul în care funcționează vehiculul și va personaliza experiența utilizatorilor pentru a se adapta la destinațiile frecvent utilizate, cum ar fi stațiile de încărcare a vehiculelor electrice.
”Complexitatea arhitecturii electronice a mașinilor crește exponențial, determinată de sofisticarea funcționalităților și serviciilor așteptate de clienți”, a declarat marți Luca de Meo, CEO al Grupului Renault, într-un comunicat.
”Echipată cu o platformă IT partajată, actualizări continue prin aer și acces simplificat la datele auto, abordarea SDV dezvoltată în parteneriat cu Google va transforma vehiculele noastre pentru a ajuta la satisfacerea nevoilor viitorilor clienți”, a mai spus de Mateo.
Renault a colaborat pentru prima dată cu Google în 2018, pentru a integra sistemul de operare Android al gigantului tehnologic în afișajele media din mașini.
Compania a spus că intenționează să-și mute în cele din urmă întregul model operațional în cloud.
Comentând marți parteneriatul, CEO-ul Google, Sundar Pichai, a declarat că ”va ajuta la accelerarea transformării digitale a Grupului Renault prin reunirea experienței noastre în cloud, AI și Android, pentru a oferi o experiență sigură, foarte personalizată, care să răspundă așteptărilor în evoluție ale clienților”.