Grupul francez Renault, care deține și marca Dacia, a anunțat că își va reorganiza rețelele de vânzări de pe cea mai mare piață din Europa, Germania. Vânzările Renault și Dacia vor fi coordonate de un director recrutat de la Audi.
Renault Group se concentrează și mai mult pe piața din Germania, cu brandurile sale, Renault și Dacia, și desființează zona de vânzări Germania – Austria – Elveția, pe care o înființase printr-o decizie din vremea lui Carlos Ghosn. Conform organizării anterioare, rețelele de vânzări din Austria și Elveția, țări apropiate și vorbitoare de limbă germană, se subordonau și raportau către directorul pe Germania. Acum, compania își schimbă planurile, în era Luca de Meo, astfel că fiecare dintre cele trei piețe va fi independentă și va raporta direct la Paris, urmând să-și pregătească propria strategie de marketing.
Potrivit informațiilor transmise de Renault Group, echipa din Germania a mărcilor Renault și Dacia se va ocupa doar de această piață, în timp ce în Austria și Elveția vor fi numiți noi șefi, cu puteri depline. Cele trei companii naționale de vânzări vor continua să colaboreze „acolo unde este necesar și important”, au precizat cei de la Renault.
CITEȘTE ȘI Toyota se pregătește de finalul crizei de semiconductori și începe recuperarea declinului din ultimele luniPe piața din Germania, Renault a recrutat un nume important, Markus Siebrecht, cel care a fost director de vânzări și marketing la Audi AG și anterior la BMW AG. El va avea în subordine și marca Dacia, dar aceasta va fi condusă direct de Christophe Mittelberger, care lucrează pentru Renault de 17 ani, în diverse poziții de conducere în regiunea Germania – Austria. Markus Siebrecht, noul șef Renault și Dacia Germania îl înlocuiește în funcție pe Uwe Hochgescurtz, care a fost recrutat de Stellantis ca CEO al Opel, începând cu 1 septembrie.