Reducerea timpului de producție a ajutat ca prețul de pornire pentru Renault 5, un model electric de dimensiunea unui Clio, să fie sub 25.000 de euro, în condițiile în care pe acest segment, înainte de lansare Citroen eC3 (23.000 de euro), prețurile porneau de la peste 30.000 de euro.
Directorul Tehnologic al companiei franceze, Gilles Le Borgne, spune că noul model Renault 5 poate fi fabricat acum în mai puțin de 10 ore, în timp ce pentru a construi o mașină cu motor termic, de aproximativ aceleași dimensiuni, este nevoie de 14 ore. Totuși, planurile companiei franceze sunt să poată construi și modelul Twingo electric în mult mai puțin de 10 ore, ceea ce ar aduce prețul de pornire la sub 20.000 de euro, un prag sub care au coborât doar modelele produse în China, precum Dacia Spring, arată BiziDay.
Președintele pe Europa al companiei de consultanță AlixPartners a explicat pentru Autonews faptul că un alt aspect important pentru reducerea prețurilor mașinilor electrice este folosirea unor componente comune între mai multe modele, așa cum Nissan Micra va avea aproape 80% dintre componentele de pe Renault 5, deoarece sunt practic vehicule de aceeași dimensiune. Twingo și R5 vor avea un nivel comun de componente de peste 70%, o medie de 75% între mărci și modele diferite fiind o modalitate de creștere a eficienței pentru producător.
Renault a avut discuții recent cu firmele chineze Li Auto și Xiaomi privind colaborarea în domeniile automobilelor electrice și vehiculelor inteligente, deschizând ușa unei posibilele colaborări tehnologice cu cele două companii, a anunțat grupul auto francez, transmite Reuters.
"Directorul nostru general Luca de Meo s-a angajat în conversații importante cu liderii din industrie, inclusiv cu partenerii noștri Geely și Dongfeng, cu furnizori importanți dar și cu noi jucători precum fondatorii Li Auto și Xiaomi Technology", a informat directorul de achiziții și parteneriate de la Renault, Francois Provost.
Aceste discuții, care au avut loc la Salonul auto de la Beijing, vin pe fondul unor relații tensionate între Europa și China, în condițiile în care Comisia Europeană a lansat o serie de investigații asupra exporturilor chineze. Printre aceste investigații se numără o anchetă pentru a stabili dacă creșterea vânzărilor de automobile electrice chineze pe continentul european se datorează unor subvenții incorecte. Autoritățile chineze au respins această acuzație și la rândul lor au acuzat Europa de protecționism.
Luca de Meo a spus că Europa se confruntă cu un act de echilibristică delicat pentru a-și proteja piața și în același timp pentru a învăța de la constructorii auto chinezi, care sunt cu mult înainte în dezvoltarea de automobile electrice și software pentru aceste automobile.
CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO TEST DRIVE Dacia Duster: Performanțe similare cu vechiul model, dotări mai bune, prețuri mai mariRenault are deja un parteneriat cu grupul auto chinez Geely în domeniul motoarelor termice și hibride și colaborează de asemenea cu companii importante din sectorul tehnologiei precum Google și Qualcomm în ceea ce privește panourile de bord inteligente.
Renault Group se află în avangarda unei mobilități care se reinventează. Având o expertiză unică în domeniul electrificării și beneficiind de alianța sa cu Nissan și Mitsubishi Motors, Renault Group se bazează pe complementaritatea celor patru mărci ale sale - Renault, Dacia, Alpine și Mobilize - și propune clienților săi soluții de mobilitate durabile și inovatoare.