Companiile Renault și Nissan au anunțat semnarea unui acord de parteneriat cu Uber, „în țări europene strategice”. Scopul este creșterea adoptării vehiculelor electrice și extinderea infrastructurii.
Alianța Renault Nissan Mitsubishi, prin mărcile Renault și Nissan, au semnat un memorandum de înțelegere cu Uber, document care are ca scop „electrificarea călătoriilor clienților din Europa”. Cele trei companii vor explora un parteneriat puternic pentru a furniza șoferilor parteneri Uber App posibilitatea de achiziție a mașinilor electrice produse de Renault și Nissan. Sunt nominalizate și țările favorite: Marea Britanie, Franța, Olanda și Portugalia. Uber și Nissan au avut anterior un proiect pilot în Marea Britanie.
Uber susține că înțelegerea cu Reanult și Nissan face parte din planul său de a deveni o platformă de mobilitate cu zero emisii. Până în 2025, Uber vrea să ajungă ca 50% din kilometri parcurși în platoformă, în șapte din capitalele europene (Amsterdam, Berlin, Bruxelles, Lisabona, Londra, Madrid și Paris) să fie în vehicule electrice. După cum explică cei de la Uber, călătorii vor avea posibilitatea să aleagă o mașină cu zero emisii în orașe care vor acoperi 80% din afacerea Uber, până la sfârșitul lui 2021.
CITEȘTE ȘI Anunț oficial: Dacia Logan dispare de pe cele mai importante piețe europenePotrivit acordului, Renault și Nissan vor oferi partenerilor Uber din rețea vehicule Renault Zoe și Nissan Leaf, dar și viitoarele modele pe care cele două mărci le vor lansa. Asta înseamnă că este foarte probabil ca viitorul model electric Dacia Spring să devină o mașină cumpărată de șoferii Uber.
Parteneriatul-pilot din Marea Britanie se va extinde și în Franța, în acest an, apoi va fi scalat în Olanda, Portugalia și celelalte țări.
Este prevăzut un marketing comun și planuri de educare a publicului pentru promovarea vehiculelor și ofertelor de vehicule electrice, precum și beneficii pentru șoferii parteneri Uber, care vor avea ocazia să testeze mașinile celor două mărci.
„Acest Memorandum de Înțelegere cu Uber este o recunoaștere a capacității noastre de a cuceri noi piețe și de a sprijini profesioniștii în tranziția lor către vehicule electrice. Astăzi, valorificăm avantajul nostru competitiv: o ofertă EV atrăgătoare care contribuie la lansarea pe scară largă a mobilității electrice. Am lucrat îndeaproape cu autoritățile locale în ultimii ani pentru a propune soluții la provocările în creștere pe care le întâmpină orașele: transportul, decarbonizarea și calitatea aerului. Odată cu semnarea acestui MdI ne propunem să ne unim forțele pentru a accelera acest trend”, a declarat Gilles Normand, SVP, Electric Vehicles & Mobility Services, Groupe Renault.