Constructorul auto PSA Group și compania franceză Total au anunțat semnarea unui acord în urma căruia vor forma o compane de tip joint-venture care va produce baterii în două locații, în Franța și Germania.
Grupul PSA și compania petrolieră Total, ambele companii franceze, au semnat un acord prin care stabilesc condițiile în care vor înființa o companie ce va fabrica baterii. Acordul este în lucru de aproximativ un an, spun cele două părți, primul anunț fiind făcut în luna ianuarie a acestui an. Compania se va numi Automotive Cells Company (ACC).
PSA a anunțat că CEO al noii companii specializate în producția de baterii auto va fi Yann Vincent, fost șef al operațiunilor industriale ale companiei precum și al rețelei de furnizori.
Președinte al companiei va fi Ghislain Lescuyer, președinte al companiei Saft, subsidiară Total.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ FOTO Dacia dezvăluie noile Sandero și LoganAnunțul aduce noutăți în privința locațiilor uzinelor pe care le vor construi, dar și a datei înc are sunt prevăzută să devină funcționale. Astfel, o uzină se va afla în Douvrin, Franța, iar cealaltă va fi construită în Kaiserslautern, Germania. Ambele ar trebuie să fie funcționale în 2023. Capacitatea de producție a fost estimată la un volum ce ar acoperi până al 1 milion de autoturisme pe an. Producția va începe cu o capacitate de 8 gigawați-oră, urmând să ajungă la 48 gigawați-oră în 2030.
Vor beneficia de baterii toate mărcile grupului, atât cele din Franța, cât și Opel, iar dacă va fi realizată fuziunea cu FCA, inclusiv mărcile grupului italo-american vor utilizate aceste baterii.
Potrivit informațiilor transmise, cele două companii au pus deja bazele unui centru de cercetare și dezvoltare, în Bordeaux, Franța, și construiesc deja o fabrică pilot în Nersac, Franța.
CITEȘTE ȘI Anunț oficial: Dacia Logan dispare de pe cele mai importante piețe europeneProiectul a primit finanțare de la statele francez și german, în valoare de 1,3 miliarde euro, iar investiția totală va urca la 5 miliarde euro.
Carlos Tavares, cel care a insistat să aibă sub control întreg lanțul de producție al vehiculelor electrice, spune că acest consorțiu va oferi cetățenilor „mobilitate curată, sigură și accesibilă”.
În prezent, constructorii auto din Europa sunt dependenți de bateriile produse de giganții chinezi sau coreeni, care și-au deschis uzine inclusiv în Europa.