Cele trei companii membre ale alianței ce le poartă numele, Renault Nissan și Mitsubishi, au anunțat care sunt direcțiile pe care vor merge în proiectele comune de dezvoltare, în special în segmentul automobilelor electrice. Planurile merg până în 2030, dar sunt prevăzute etape importante pe parcurs.
Renault va continua să investească și să dezvolte produse alături de partenerii de la Nissan și Mitsubishi, prin prisma alianței pe care o dețin, dar și în virtutea statutului de acționar principal. Cele trei companii și-au propus să utilizeze platforme comune în procent de 80% până în 2026, ceea ce reprezintă o țintă foarte apropiată.
Investițiile ce vor di derulate se ridică la 23 de miliarde de euro, în numai cinci ani de acum înainte, pentru a susține electrificarea gamelor și dezvoltarea de mobilitate conectată. Până în 2030, cele trei companii și mărcile pe care le dețin vor lansa 35 de noi modele electrice, bazate pe cinci platforme electrice comune.
Printre noutățile anunțate se numără lansarea de două noi automobile Mitsubishi în Europa, inclusiv noua generație ASX, bazate pe două modele Renault, lansarea unei mașini electrice noi de către Nissan, care va înlocui Micra în Europa, dezvoltată pe platforma CMF-BEV a Alianței, mașină ce va fi produsă în uzina din Franța a Renault, relansarea unei noi strategii privind bateriile, pentru a asigura o capacitate de 220 GWh, până în 2030, dezvoltarea de către Nissan a tehnologiei de baterii solid-state, precum și lansarea de către Renault a unei noi arhitecturi centralizate, electronice și software, dedicate noilor vehicule, până în 2025.
Alte noutăți anunțate sunt lansarea a cinci modele pe platforma CMF-CD, dintre care patru sunt deja cunoscute, Nissan Qashqai și X-Trail, Mitsubishi Outlander, iar la Renault, pe lângă modelul Austral, va mai fi un SUV cu șapte locuri.
În total, cele trei companii vor avea un total de 90 de modele în gamele lor, din care 80% vor fi construite pe platforme comune.
Cele trei companii au anunțat că va continua schema Leader-Follower, anunțată în 2020, care presupune un rol de lider pentru fiecare marcă, pe piața cea mai favorabilă, pentru dezvoltare, și roluri secundare pentru celelalte mărci.
„Între liderii lumii auto, Alianța Renault-Nissan-Mitsubishi este un model unic, dovedit. De 22 de ani, am construit pe culturile noastre și calitățile noastre în beneficiul comun”, a declarat Jean Dominique Senard, președintele Alianței și al Renault. „Astăzi, Alianța accelerează drumul spre revoluția mobilității și pentru a livra o valoare mai mare clienților, oamenilor, acționarilor și partenerilor. Cele trei companii-membre au definit un traseu comun până în 2030, realizând împreună investiții în viitorul electrificării și proiectele comune. Sunt investiții masive pe care niciuna dintre cele trei companii nu le-ar fi putut face singură. Îmrpeună, facem diferența pentru un viitor sustenabil nou și global. Alianța va deveni carbon-neutră până în 2050”.
Platformele pe care le vor utiliza mărcile celor trei constructori, sunt CMF-AEV, platforma pe care este construită Dacia Spring, KEI-EV (mini) pentru vehicule ultra-compacte, LCV-EV platforma pentru vehicule utilitare și monovolume, regăsită pe Renault Kangoo și Nissan Town Star, CMF-EV, platforma globală, regăsită pe Nissan Ariya EV, care urmează să fie lansat în curând, dar și pe noul Renault Megane E-Tech Electric. Până în 2030, aceasta din urmă va fi utilizată pe cel puțin 15 modele, cu până la 1,5 milioane de automobile produse anual. Apoi, CMF-BEV, „cea mai competitivă platformă electrică compactă din lume” cu lansare în 2024 (Renault 5, Renault 4 dar și viitorul Nissan Micra EV vor folosi această platformă). Se remarcă printr-o autonomie de 400 km dar și prin costuri reduse cu 33% față de actuala platformă Renault ZOE. Va fi utilizată pentru circa 250.000 de mașini pe an, pentru mărcile Renault, Alpine și Nissan.
CITEȘTE ȘI INFOGRAFICE Dacia Sandero, al treilea cel mai vândut automobil din Europa în 2021. VW Golf și-a păstrat locul 1. Care este noua vedetă a EuropeiÎn materie de baterii, Alianța țintește o reducere a costurilor de 50%, în următorii patru ani, și de 65%, în următorii șase ani. În 2028, producția de baterii solid-state va coborî costul pe kWh oră la 65 de dolari. Nu în ultimul rând, Alianța a încheiat un acord cu rețeaua Ionity din Europa, astfel că proprietarii de mașini ai mărcilor Alianței vor avea acces la stațiile acestei rețele la prețuri preferențiale.
În materie de conectare, până în 2026 Cloud-ul Alianței va avea 25 de milioane de mașini conectate, iar în materie de asistență și autonomie, vor di 10 milioane de vehicule aparținând celor 45 de modele ale mărcilor Alianței, cu sisteme de asistență pentru autonomie.
Alianța Renault Nissan Mitsubishi va fi primul constructor auto care va avea ecosisteme Google în mașinile sale.
Structura de conducere a Alianței, așa cum a fost prezentată acum, este formată din președintele Jean Dominique Senard, secretarul general Veronique Sarlat Depotte, CEO-ul Renault, Luca de Meo, și CFO-ul Clotilde Delbos, președintele Nissan, Makoto Uchida și COO-ul Ashwani Gupta, precum și președintele și CEO-ul Mitsubishi, Takata Kato.