Renault a fost luată prin surprindere de evenimentele de la Tokyo, unde președintele și CEO-ul companiei, Carlos Ghosn, a fost arestat de procurori. Tot prin surprindere pare să fi fost luată și în privința anchetei interne desfășurată de Nissan, companie în care Renault deține controlul a 43,4% acțiuni cu drept de vot.
Constructorul nipon, membru al Alianței Renault - Nissan - Mitsubishi, a anunțat că a investigat de mai mult timp activitatea lui Ghosn și a găsit dovezi ale „abaterilor” acestuia și ale directorului Greg Kelly. Este vorba despre declararea falsă a veniturilor lui Ghosn la autoritățile financiare, dar și de folosirea bunurilor companiei în interes personal.
Renault a remis un comunicat sec, prin care anunță că așteaptă informații de la președintele și CEO-ul companiei, care momentan este arestat. În același timp punctează că „apără interesele Renault”. Comunicatul este semnat de directorul independent Philippe Lagayette și de alți doi membri ai comitetului de compensare, cel care are misiunea de a supraveghea în mod independent buna guvernanță a companiei.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
COMUNCAT RENAULT
„Philippe Lagayette, director independent al Renault (Lead Independent Director), împreună cu Marie-Annick Darmaillac și Patrick Thomas, au luat la cunoștință de conținutul comunicatului de presă al Nissan de asăzi.
În așteptarea informațiilor precize de la Carols Ghosn, Președinte și Chief Executive Officer al Renault, directorii de mai sus doresc să exprime dedicarea lor pentru apărarea intereselor Renault în Alianță. Consiliul de Directori al Renault va fi convocat în scurt timp.”
Acțiunile Renault au scăzut vertiginos imediat ce presa japoneză a publicat informații despre arestarea lui Carlos Ghosn, continuând să scadă după ce Nissan, companie controlată de Renault, a confirmat ilegalitățile comise de Ghosn.
Carols Ghosn se afla în plin proces de construire a unui nou format al Alianței Renault - Nissan - Mitsubishi, un format care, însă, părea foarte greu de conturat, din cauza animozităților diferiților acționari, respectiv statul francez, proprietar al Renault, și instituțiile japoneze, acționari ai Nissan.