Volkswagen anticipează că va deveni cel mai profitabil producător de automobile electrice din lume datorită unui plan în valoare de aproape 44 de miliarde de euro (50 miliarde dolari) pentru producția de masă a vehiculelor alimentate cu baterii, a declarat vineri directorul general Herbert Diess, citat de Reuters.
Planul se referă la dezvoltarea de automobile electrice, a tehnologiei pentru vehicule autonome și a unor noi servicii de mobilitate, până în 2023, precum și la extinderea cooperării cu productorul auto american Ford.
Diess speră că acordul cu Ford să fie convenit până la sfârșitul acestui an, iar pentru început acesta să se concentreze pe vehiculele comerciale. Acesta a adăugat că o fuziune cu Ford nu este luată în considerare și că nu există un plan de preluare a unei participații la producătorul american de automobile.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Producția de masă a vehiculelor electrice va contribui la reducerea costurilor la nivelul actual al vehiculelor diesel, a afirmat Deiss într-o conferință de presă susținută la Wolfsburg, orașul unde se află sediul central al VW.
”Vehicule care provoacă foarte mult interes, economii mari datorită producției de serie, cred că vom fi cel mai profitabil producător de vehicule electrice”, a spus Diess.
Acest plan este cea mai radicală schimbare de la scandalul legat de manipularea testelor de poluare ale vehiculelor diesel, declanșat în 2015.
Volkswagen va retehnologiza trei dintre fabricile sale din Germania pentru a fabrica behicule electrice și va căuta alianțe cu producători de baterii și alți constructori auto.
Grupul intenționează să crească productivitatea fabricilor sale cu 30%, până în 2025, prin producerea mai multor vehicule de diferite branduri pe aceeași linie de fabricație. Totodată, VW va reduce ponderea cercetării și dezvoltării la divizia auto a grupului la 6% din venituri, din 2020.
“Grupul Volkswagen trebuie să devină mai eficient, mai productiv și mai profitabil, pentru a finanțare cheltuielile mari din viitor și a rămâne competitiv”, a spus Deiss.
Sindicatul, care deține jumătate din locurile din consiliul de supraveghere al VW, trebuie să aprobe planul de a crea o capacitate globală de producție de 1 milion de vehicule electrice până în 2025, pe fondul temerilor că asamblarea acestora va necesita un număr mai mic de muncitori.
Aproximativ 436.000 de locuri de muncă din industria germană au legătură cu fabricarea de vehicule cu motoare pe benzină și motorină.
Slujbele sunt în pericol pentru că un automobil cu motor cu combustie are 1.400 de componente în motor, sistemul de evacuare și transmisie, în timp ce bateria și motorul unui vehicul electric includ numai 200 de componente, potrivit analiștilor de la ING.
Conducerea VW a prezentat în această săptămâna planurile de a converti fabricile din Zwickau, Emden și Hanovra pentru a produce vehicule electrice, oferind garantarea locurilor de muncă până în 2028.
Primul vehicul electric ID va ieși de pe linia de producție din Zwickau în 2019, uzina urmând să dezvolte capacitatea de producție a vehiculelor electrice la 330.000 de unități. În prezent Zwickau fabrică modelele VW Golf și Golf Estate.
Ford este interesată de platforma MEB pentru vehicule electrice a VW, cei doi producători discutând despre o alianță pentru dezvoltarea de vehicule autonome și electrice. VW anticipează economii semnificative datorită unei astfel de alianțe.
Directorul general al Ford, Jim Hackett, a declarat în această săptămână că producătorul auto american este deschis investițiilor în afacerile sale cu vehicule automome, din partea unor producători auto sau alte companii, dar a avertizat că extinderea parteneriatelor cu VW ”este un dans delicat”.