Renault K-ZE, mașina electrică accesibilă prezentată de Carlos Ghosn anul trecut, a fost lansată în China

Renault K-ZE, mașina electrică accesibilă prezentată de Carlos Ghosn anul trecut, a fost lansată în China
scris 17 apr 2019

Renault a prezentat la Shanghai, în avanpremieră la salonul auto ce va începe peste două zile, un nou vehicul electric de serie, unul cu un preț accesibil, care a fost dezvoltat pe platforma micului crossover Kwid, din India.

Renault K-ZE este cel mai nou automobil pe care Renault îl va produce și este un vehicul propulsat complet electric și, mai mult decât toate acestea, va fi un automobil accesibil. Thierry Bollore, noul CEO al companiei, a fost prezent la Shanghai și a prezentat mașina într-o conferință de presă organizată înainte de startul salonului auto, spunând că ținta Renault pentru China este de 550.000 de unități vândute anual, pentru întreg grupul. Despre K-ZE, Renault spune că este „un vehicul urban complet electric cu un design de SUV”. Este primul automobil electric al mărcii vândut în China, compania făcând eforturi substanțiale pentru a construi și lansa un model accesibil pentru această piață.

Urmărește-ne și pe Google News

Proiectul K-ZE aparține, chiar dacă astăzi Renault nu mai precizează acest lucru, lui Carlos Ghosn, care a și testat acest automobil, în urmă cu mai bine de un an, și l-a prezentat europenilor, într-un eveniment special, la Paris, toamna trecută. Atunci, Renault spunea că acest model va fi disponibil la nivel global, dar ce este cel mai interesant este faptul că a fost dezvoltat de divizia Global Acces, cea care se ocupă de mașinile ieftine ale grupului, inclusiv (sau mai ales) de marca Dacia.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Cât despre lansarea din China, este evident că Renault a făcut tot posibilul să prindă un segment din cea mai mare piață auto din lume, o piață pe care mașinile electrice sunt într-o ascensiune fantastică, dar pe care „nu se pot vinde mașinile sofisticate precum Nissan Leaf", după cum declara Ghosn în 2017, care mai spunea că aici trebuie construite "mașini electrice low-cost".

FOTO Mercedes pregătește un SUV compact, numit GLB - un G Class în miniatură, cu 7 locuri CITEȘTE ȘI FOTO Mercedes pregătește un SUV compact, numit GLB - un G Class în miniatură, cu 7 locuri

Renault K-ZE a fost dezvoltat într-un parteneriat Renault - Nissan - Mitsubishi și Dongfeng, una dintre cele mai mari companii auto chineze, care deține un pachet semnificativ de acțiuni în PSA Group, rivalii lui Renault din Franța. Partea și mai interesantă este că Dongfeng va vinde propriul model, versiune a lui K-ZE, cu numele Venucia e30, pe piața chineză, într-o concurență directă cu Renault.

Detaliile tehnice ale mașinii spun însă multe despre acest model: are un ampatament de numai 2,42 metri, portbagaj de 300 litri, iar lungimea totală ajunge la 3,68 metri, cu o lățime de 1,58 metri, termenul de SUV fiind cel puțin o exagerare.

Bateria asigură o autonomie de 250 km, se poate încărca la orice priză, are un timp de încărcare total de 4 ore la 220 V și de 50 minute, la priză fast charge, pentru 80% din capacitate.

Despre Renault Kwid, care stă la baza acestui model electric, s-a scris foarte mult că ar putea să fie lansat în Europa sub brandul Dacia, însă ulterior oficialii Renault au dezmințit acest lucru. Kwid a fost primul automobil al grupului Renault și al Alianței Renault-Nissan - Mitsubishi dezvoltat pe noua platformă CMF-A a grupului și este de așteptat ca și alte modele să folosească această platformă, pentru ca ea să fie eficientă din punct de vedere al business-ului.

viewscnt
Afla mai multe despre
renault kwid
renault k-ze
masini electrice
dacia electrica
dongfeng venucia
renault china