Renault Group caută soluții pentru rețeaua de distribuție a mașinilor. Luca de Meo s-a întâlnit cu grupurile auto multi-brand din Europa

Renault Group caută soluții pentru rețeaua de distribuție a mașinilor. Luca de Meo s-a întâlnit cu grupurile auto multi-brand din Europa
scris sâmbătă, 12:00

Industria auto caută de multă vreme noi soluții pentru un sistem de distribuție mai eficient și mai puțin costisitor, care însă să rămână profitabil și pentru dealeri. Sistemul de tip agenție pare că nu oferă avantajele sperate și pe unele dintre piețe constructorii auto încep să revină la vechiul sistem. Renault este una dintre companiile auto în căutarea unui sistem mai bun de vânzare a automobilelor. O întâlnire fără precedent a avut loc la sediul Renault Group din Paris, fiind invitate zeci de companii specializate în distribuția de mașini.

Luca de Meo, CEO al Renault Group, a invitat la sediul său din Paris 37 de grupuri auto europene specializate în distribuția multibrand de automobile. Evenimentul a fost organizat împreună cu Karidea Think Tank și a avut în centru „discuțiile exclusive cu Luca de Meo” și cu alți șefi ai grupului Renault.

Urmărește-ne și pe Google News
ANUNȚ de Ziua Unirii - Vom uni Oltenia, Muntenia, Dobrogea și Moldova la nivel de autostradă. Vom depăși borna de 1.500 km dați în trafic plus alte premiere CITEȘTE ȘI ANUNȚ de Ziua Unirii - Vom uni Oltenia, Muntenia, Dobrogea și Moldova la nivel de autostradă. Vom depăși borna de 1.500 km dați în trafic plus alte premiere

Nu este foarte clar care a fost scopul acestei întâlniri, având în vedere că Renault vorbește despre „abordarea principalelor provocări ale distribuției și transformării rețelei esențiale pentru a răspunde noilor provocări ale industriei auto”. Dar din mesajele transmise de constructorul auto nu se înțelege clar dacă au fost prezenți doar reprezentanți ai companiilor care distribuie în prezent mărcile Renault, ci dimpotrivă.

Invitații, manageri ai marilor grupuri de distribuție, au avut acces într-o zonă care în mod normal nu este deschisă publicului, centrul de design din Technocentre, unde au putut vedea cele mai noi produse ale mărcilor Renault, Dacia, Alpine și Mobilize.

Ce spune Luca de Meo, CEO al Renault Group, despre întâlnire: „Industria auto se confruntă cu o transformare fără precedent. Confruntați cu aceste provocări, considerăm rețeaua noastră și partenerii noștri mai mult ca niciodată ca un atu strategic pentru Grup și pentru succesul mărcilor noastre.

CFR Călători va suplimenta personalul comercial de la casele de bilete CITEȘTE ȘI CFR Călători va suplimenta personalul comercial de la casele de bilete

Nu există substitut pentru a fi prezenți fizic în fața clienților noștri, pe teren. La începutul anului 2024 ne-am reafirmat parteneriatul puternic cu rețeaua, fideli abordării noastre win-win și în timp ce strategia Renaulution și-a demonstrat întregul potențial pentru dealerii noștri. Acest eveniment cu Karidea a fost o oportunitate de a reafirma dorința noastră de a ne implica pe deplin cu partenerii noștri pentru a profita de oportunitățile deschise de schimbările din lanțul valoric auto”.

Ce spun organizatorii, Jean Triomphe, de la Karidea Think Tank: „Îi mulțumim lui Luca de Meo pentru deschiderea ușilor centrului său de design și mai ales pentru această premieră grozavă constând în schimbul cu cele 37 de grupuri europene reunite de Karidea în jurul provocărilor majore ale distribuției. A fost un schimb de densitate și bogăție unice, după cum arată reacțiile unanim entuziaste ale grupurilor participante la finalul întâlnirii.

Înțelegerea zonelor de transformare în distribuție, trecerea de la tendințe majore la subiecte foarte concrete, identificarea provocărilor dar și a oportunităților pentru distribuitori pe termen mediu, exercițiul s-a dovedit a fi total interesant".

FOTO Tesla România a deschis comenzile pentru noul Model Y Yuniper. Cât costă și ce schimbări a primit CITEȘTE ȘI FOTO Tesla România a deschis comenzile pentru noul Model Y Yuniper. Cât costă și ce schimbări a primit

Luca de Meo a inițiat odată cu preluarea conducerii Renault Group un amplu proces de restructurare a companiei, proces numit Renaulution, care a însemnat reducerea costurilor de producție, schimbarea gamei de automobile, cu accent pe segmentele cele mai populare în Europa, o nouă strategie la nivel internațional, precum și la o mai bună complementaritate a brandurilor, între care poziția și dezvoltarea Dacia a fost foarte importantă.

Renault a revenit pe timpul mandatului lui Luca de Meo la profit, după doi ani de pierderi, și a lansat 22 de mașini noi în doar trei ani.

PREMIERĂ Cu o creștere puternică a vânzărilor de mașini electrice, China a reușit, pentru prima dată, o scădere a consumului de benzină și a importurilor de petrol CITEȘTE ȘI PREMIERĂ Cu o creștere puternică a vânzărilor de mașini electrice, China a reușit, pentru prima dată, o scădere a consumului de benzină și a importurilor de petrol

Cu toate aceste rezultate pozitive, Renault are probleme cu rețelele de dealeri pe unele piețe, iar cea din Germania este probabil cea mai serioasă, având în vedere că vorbim despre cea mai mare piață auto din Europa. În Germania, Renault a încercat o transformare a rețelei de dealeri pe modelul de agenție, dar a eșuat și s-a trezit fără o bună parte din dealerii săi.

Luna aceasta a fost schimbat directorul responsabil cu rețeaua de dealeri, fiind numit un francez în locul fostului director german. Vânzările Renault au suferit mult în ultimii ani, volumele sale scăzând sistematic, mult sub cele înregistrate de Dacia, în pofida lansărilor numeroase.

viewscnt
Afla mai multe despre
renault group
dacia
dealeri dacia
distributie multi brand auto