Renault Group a anunțat rezultatele financiare la finele primului semestru din acest an, cu pierderi puse pe seama coronavirusului și rezultatelor negative ale Nissan, care s-au răsfrânt în bilanț.
Compania franceză Renault SA, care deține și marca românească Dacia, a înregistrat o pierdere foarte mare, de 7,3 miliarde euro, în prima jumătate a anului, din care doar 2 miliarde euro au fost generate de activități operaționale, restul reprezentând pierderi ale Nissan, în care Renault deține 43%.
Rezultatele Renault au fost influențate de scăderi ale vânzărilor, în special din cauza epidemiei de coronavirus, cu 1,26 milioane de vehicule livrate, cu 35% mai puțin decât anul trecut, peste media pieței, care a scăzut cu circa 28%.
În acest context, veniturile Renault Group au fost de 18,4 miliarde euro, cu 34,3% mai mici decât în 2019, iar marja operațională a fost negativă, 1,2 miliarde pierderi, față de 1,6 miliarde profit anul trecut, reprezentând 6,5% din venituri. Anul trecut, profitul operațional era de 5,9% din venituri. În total, pierderile generate de activitățile operaționale s-au ridicat la 2 miliarde euro.
Pierderea Nissan care revine Renault s-a ridicat la 4,8 miliarde euro, astfel că pierderea totală, cu alte cheltuieli și taxe, se ridică la 7,38 miliarde euro.
Veștile bune vin la Renault odată cu reluarea vânzărilor, cea mai importantă fiind evoluția modelului electric ZOE, care a înregistrat o creștere de 50%. De asemenea, grupul transmite că este în grafic cu atingerea țintelor CAFE, privind emisiile de CO2. În plus, Renault confirmă planurile de reducere a costurilor fixe cu 600 milioane de euro, în acest an.
CITEȘTE ȘI Trust Motors, importatorul Peugeot și Citroen, va prelua importurile Opel. Reprezentanța Opel România va fi preluată integral de compania româneascăLuca de Meo, proaspăt CEO al companiei, care a preluat această funcție într-un moment deloc fericit, a declarat: „Chiar dacă situația este fără precedent, nu este finală. Împreună cu toate echipele de management și angajați, suntem complet dedicați să corectăm situația printr-o disciplină strictă care va merge dincolo de reducerea costurilor fixe. Pregătirea viitorului înseamnă de asemenea să construim strategia noastră de dezvoltare și lucrăm activ la acest lucru. Am încredere în abilitatea grupului de recuperare”.
În același timp, Clotilde Delbos, CEO adjunct, cea care a condus compania în acest an, până la sosirea lui Meo, spune că la dificultățile pre-existente ale companiei s-a adăugat criza sanitară. „Angajamentul în curs, planul de reducere a costurilor până în 2022, rezervele de lichidități și, bineînțeles, sosirea noului CEO, mă fac încrezătoare că vom fi capabili să readucem performanțele cât mai repede posibil”.