Renault vrea să păstreze minimum 30% din Nissan, în timp ce japonezii ar fi de acord cu maximum 25%, pentru a accepta o fuziune a Renault cu Fiat Chrysler, potrivit celor mai noi informații furnizate de surse.
Renault ia în calcul să accepte reducerea participației sale la Nissan, pentru a primi susținerea japonezilor în eventualitatea reluării negocierilor cu Fiat Chrysler. Informația a fost transmisă de mai multe publicații, care au citat surse apropiate de Nissan și Renault, dar nu a fost confirmată de niciuna dintre companii.
Renault a început discuțiile cu Nissan despre posibilitatea reducerii volumului de acțiuni deținute de francezi la compania niponă, o cerere pe care șefii Nissan și ceilalți acționari au pus-o pe tapet încă de la startul scandalului Carlos Ghosn. Practic, dimensiunea pachetului de acțiuni Nissan pe care le controlează Renault nu doar că împiedică Nissan să-și exercite drepturile de vot pentru cele 15% pe care le deține la Renault (potrivit legilor franceze), dar conferă prea multă putere francezilor în adunarea acționarilor și în consiliul de administrație al Nissan. Renault deține 43,4% la Nissan, iar pachetul ar reveni, automat, în cazul unei fuziuni cu Fiat Chrysler Automobiles, noii companii, în timp ce deținerea Nissan în această nouă structură s-ar dilua la 7,5%.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Noua poziție a Renault este complet opusă celei în care cerea, nu cu mult timp în urmă, crearea unui holding care să controleze Alianța Renault Nissan, în care cele două companii membre să dețină părți egale.
Sursele citate de agenția Kyodo susțin că noua structură pe care o negociază în prezent șefii celor două companii membre ale Alianței ar trebui să fie prezentată în luna septembrie. Discuțiile au plecat, se pare, de la propuneri diferite: Nissan vrea ca Renault să rămână la 20 - 25%, în timp ce Renault dorește să-și conserve un pachet de 30 - 35% la Nissan.
Fiat Chrysler a făcut o propunere de fuziune Renault în luna mai, iar francezii au acceptat să înceapă negocieri. Principalul acționar al Renault, Statul francez, a pus însă condiții care au nemulțumit, în final, acționarii FCA, în special din cauză că Nissan a refuzat să susțină în board-ul Renault fuziunea. Altfel spus, Guvernul Franței a spus că nu acceptă fuziunea dacă Nissan nu votează “pentru”. FCA și-a retras în cele din urmă oferta de fuziune, însă, între timp, Mike Manley, CEO FCA, a admis că ar fi dispus să reînceapă negocieri, cu renault sau cu alte companii interesate.