Informațiile neoficiale apărute în ultimele zile pe marginea unor discuții pe care Renault și VW le poartă în vederea unui potențial parteneriat au fost confirmate parțial de compania franceză, care a recunoscut că discută cu mai multe companii.
Renault este interesată să producă modelul Twingo în parteneriat cu o altă companie, pentru a putea reduce costurile de dezvoltare și producție. Cotidianul Handelsblatt a publicat la finalul săptămânii trecute o informație referitoare la unele discuții dintre francezi și VW, care sunt și ei interesați să găsească o soluție pentru viitorul ID.1.
Acum, Automotive News scrie că a primit o confirmare de la Renault, care mărturisește că a inițiat negocieri cu mai multe companii, fără să pronunțe niciun nume. Scopul francezilor ar fi să găsească o soluție în cel mai scurt timp, pentru a putea porni proiectul de dezvoltare.
De cealaltă parte, cei de la VW au spus că nu comentează informațiile apărute în presă. Cea mai recentă informație pe această temă venită din partea grupului german a fost cea transmisă de Oliver Blume, CEO al VW Group, care a spus că nu s-a luat încă o deciziei privind producția unui vehicul electric de mici dimensiuni care să coste sub 20.000 de euro. El a oprit în acest fel entuziasmul lui Thomas Schafer, șeful mărcii VW, care spusese în prima parte a anului că proiectul unei mașini electrice de 20.000 de euro este în discuții în cadrul companiei și nu exclude dezvoltarea lui cu un partener.
VW și Renault și-au prezentat ambele propriile proiecte electrice, însă germanii au mers pe segmentul B, cu modelul ID.2all, care ar putea fi considerat echivalentul electric al lui Polo, în timp ce Luca de Meo, șeful Renault, a prezentat conceptul Twingo, un model de clasă A, comparabil cu Dacia Spring.
Modelele reprezintă răspunsul celor două companii la cererea piețelor pentru vehicule electrice mai ieftine, accesibile, care să deblocheze piața de astfel de mașini.