Grupul auto francez Renault, proprietarul Dacia, va produce noua versiune a modelului Clio la trei uzine din Europa pentru a putea face față cererii, a declarat directorul de producție de la Renault, Jose Vincente de los Mozos, într-un interviu publicat vineri în cotidianul "Le Monde".
Cea de-a patra generație a modelului Clio a fost anul trecut cel mai bine vândut model de automobil al grupului Renault, devansând SUV-ul Duster, scrie News.ro
"Având în vedere succesul comercial al acestui model, care s-a vândut în peste 400.000 de exemplare în 2015, și ținând cont de nivelul de saturație al uzinelor de la Bursa (Turcia) și în curând al celei de la Flins (Franța), am decis să îl producem și la uzina de la Novo Mesto (Slovenia)", a declarat Jose Vincente de los Mozos.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Uzina Renault din Slovenia, care a produs și precedentele generații de Clio, asamblează în prezent mai ales modelele Twingo și Smart cu patru locuri. Pe aceleași linii de producție va fi fabricat și Clio 4 , începând din luna februarie 2017.
Potrivit lui Jose Vincente de los Mozos, uzina de la Novo Mesto ar putea produce între 50.000 și 70.000 de Clio pe an. Comparativ, anul trecut uzina de la Flins a produs aproximativ 130.000 de unități iar de pe liniile de asamblare de la Bursa, unde se produce și versiunea break, au ieșit peste 280.000 de unități.
Locul unde va fi produs modelul Clio și mai ales ipoteza unei mutări totale a producției în Turcia a celei de-a patra generații de Clio au provocat discuții aprinse la începutul lui 2010, directorul general de la Renault, Carlos Ghosn, fiind nevoit să dea explicații la Palatul Elysée. Șase ani mai târziu uzina Renault de la Flins produce aproximativ o treime din modelele Clio vândute în Europa și în plus în scurt la această uzină va începe să fie produs și viitorul model Micra al partenerului Nissan precum și automobilul electric Zoe.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piața auto europeană.
Sursa: Agerpres