Foștii membri ai Consiliului de Administrație al companiei Aeroporturi București, demiși în urmă cu doi ani de Ministerul Transporturilor, acționar majoritar, au fost reinstalați în funcție în baza unei decizii a instanței, dar numai pentru câteva secunde, deoarece la scurt timp au fost din nou înlocuiți, cu argumentul că tribunalul judecă la acest moment un alt dosar în care li se solicită răspunderea patrimonială pentru unele operațiuni ale companiei din perioada mandatului lor.
Acțiunile Aeroporturi București sunt deținute de Ministerul Transporturilor (80%) și Fondul Proprietatea (20%).
În mai 2014, Radu Merica (președintele al CA), Liviu Radu (director general), Marius Bodea, Bogdan Găurean și Adrian Cighi erau demiși din posturile de administratori ai CN Aeroporturi București și înlocuiți cu Sorin Stoicescu (director în Romatsa), Mirică Dimitrescu (proprietar Medallion Air), Cosmin Pesteșan (director în Ministerul Transporturilor) și Geanina Cristina Pușcașu (fostă consilier de stat în aparatul de lucru al prim-ministrului Victor Ponta și fostă asistentă la Bruxelles a europarlamentarului Daciana Sârbu, soția premierului).
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Adrian Cighi, reprezentant al Fondului Proprietatea, a fost păstrat în funcție.
La acel moment, reprezentanții Fondului Proprietatea au reclamat că noul Consiliu de Administrație a fost selectat fără a avea în vedere prevederile OU 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice și în condițiile în care rezultatele raportate de companie în 2013 au fost pozitive, profitul net crescând cu 35,5%, la 71,96 milioane de lei.
Cei demiși din CA au dat compania în judecată, argumentând că au fost înlocuiți abuziv și au câștigat procesul: în ianuarie 2015, Tribunalul Ilfov a dispus anularea hotărârii de înlocuire a acestora, decizie rămasă definitivă în decembrie 2015 prin sentința Curții de Apel București.
CITEȘTE ȘI FOTO Guvernul a închiriat un avion privat pentru călătoria lui Cioloș la Berlin, cu 23.500 euroAvând în vedere decizia instanței, Adunarea Generală a Acționarilor (AGA) companiei, din care fac parte Ministerul Transporturilor și Fondul Proprietatea, a decis, recent, încetarea de drept a contractelor actualilor administratori și repunerea în drepturi a foștilor membri ai CA.
Asta însă doar pentru câteva secunde, deoarece AGA a adoptat în aceeași zi o a doua hotărâre în care arată că în martie 2015, la două luni după ce foștii administratori câștigaseră procesul la Tribunalul Ilfov, acționarii companiei au decis la rândul lor să îi dea pe aceștia în judecată cerând răspunderea patrimonială pentru unele operațiuni ale companiei din perioada mandatului lor. Cum acest proces este încă pe rol, AGA a decis o nouă rocadă, mai exact înlocuirea (din nou) a acestora cu aceleași persoane numite și în mai 2014.
Adrian Cighi, reprezentantul Fondului Proprietatea, a fost menținut din nou pe funcție.
Cum administratorii companiei trebuie selectați pe baza procedurilor din OU 109/2011, persoanele numite în mai 2014 și reinstalate acum după câteva secunde "de absență" au primit statutul de administratori provizorii, un provizorat care poate fi însă ușor menținut.
Compania Națională Aeroporturi București și-a început activitatea în 2010, prin fuziunea societăților care gestionau cele două aeroporturi din Capitală.