Planul strategic pe 10 ani al mărcii italiene Lancia, parte a grupului Stellantis, prevede noi lansări, modele de performanță și trecerea rapidă la propulsia exclusiv electrică și la vânzările online.
Lancia încearcă o nouă relansare în era Stellantis, după ce proiectul inițiat de fostul CEO, Sergio Marchionne, a eșuat. Noul plan, sub conducerea lui Carlos Tavares și a lui Luca Napolitano, directorul mărcii, prevede trei modele noi, în următorii 10 ani, din care primul în 2024, plus o gamă de modele de performanță, care să acopere 50% din gamă.
Din 2028, Lancia devine marcă exclusiv electrică, însă începând din 2026 nu mai lansează modele noi cu altă propulsie decât cea cu baterii.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Nu în ultimul rând, marca va folosi un model de distribuție „inovator”, în care vânzările online vor ocupa 50% din volum, fiind contractați 100 de noi distribuitori în 60 de orașe mari ale Europei.
„Astăzi este o zi importantă”, a anunțat CEO-ul Lancia, Luca Napolitano. „Lancia este gata pentru europa, reușind un prim pas pentru a deveni o marcă credibilă și respectată în segmentul premium. Planul nostru pe zece ani, aprobat în septembrie, prinde de-acum formă, etapă cu etapă. Suntem marca italiană a eleganței și este Renașterea noastră. Ionovația și designul atemporal au fost întotdeauna valorile noastre fundamentale, dar noi vrem să adăugăm și durabilitate, responsabilitate și de asemenea orientarea către client, deoarece urmărim viitorul cu mari ambiții”.
Planul de relansare se va concretiza în 2024, când va fi lansată noua generație Lancia Ypsilon, care, potrivit descrierii, va rămâne același model de foarte mici dimensiuni, „de aproximativ 4 metri”, dar care va fi 100% electric. Asta înseamnă că va concura cu Dacia Spring la lungime, dar va avea echipamente și preț premium. În 2026, va fi lansat un nou model, „un vas amiral”, cu o lungime de 4,60 metri, care va readuce marca în segmentul compact superior. Apoi, în 2028 va fi lansată o nouă generație a modelului legendar Delta, cu o lungime de circa 4,40 metri. „O mașină sculptată și musculoasă, cu linii geometrice, care va seduce pasionații de automobile din toată Europa”, mai spun cei de la Lancia.
CITEȘTE ȘI VW a anunțat prețurile pentru noile modele ID.Buzz de pasageri și CargoLancia ar trebui astfel să contribuie la țintele Stellantis de a genera performanțe mai bune în segmentele premium și lux, conform planului Dare Forward 2030.
Potrivit informațiilor transmise de companie, marca se va axa pe un design tipic italian, pe materiale exclusive și se va inspira din vechile modele Gamma, Thema și Flavia.
Pentru a relansa vânzările în Europa, compania a numit primii cinci directori, brand manageri de țară, în cele mai importante piețe din Europa, selectați după criterii foarte riguroase: Paola Picchieri, în Franța, Niccolò Biagioli, în Germania, Francesco Colonnese, în Spania, Patrice Duclos, Belgia și Luxemburg, Patrick Zegwaard, Țările de Jos, Raffaele Russo, Italia. Roberta Zerbi va coordona vânzările mărcii și va fi responsabilă pentru Europa lărgită. Criteriile după care aceștia și țările în care merg au fost alese sunt pasiunea pentru marca italiană, preocuparea pentru vânzările online și importanța segmentului B.