În urma scandalul emisiilor de la Volkswagen, producătorii auto importanți care vor să obțină aprobarea pentru noile vehicule vor trebui să acorde autorităților de reglementare din Germania acces la softul cu care sunt echipate motoarele lor, a anunțat, duminică, ministrul german al Transporturilor, Alexander Dobrindt, transmit AFP și Financial Times.
Alexander Dobrindt a informat că Autoritatea Federală din domeniul Transporturilor din Germania (KBA) va efectua teste pentru a verifica informațiile prezentate de producătorii auto referitoare la testele derulate.
Va exista un pachet cuprinzător de măsuri pentru a înăspri procesul de aprobare, inclusiv "o prezentare a detaliată către KBA a softului cu care sunt echipate motoarele", a explicat ministrul Transporturilor, confirmând astfel un raport al publicației germane Bild am Sonntag.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În prezent, testarea nivelului emisiilor vehiculelor este realizată de companii independente. Autoritatea Federală din domeniul Transporturilor din Germania poate realiza verificări, dar comisiile independente testează nivelul performanțelor vehiculelor.
În Statele Unite, testele sunt realizate de Agenția pentru Protecția Mediului (EPA). În septembrie, EPA a acuzat VW că a instalat softul care permitea mașinilor să îndeplinească standardele referitoare la poluare în timpul testelor, dar nu și în timpul operațiunilor normale.
Vineri, președintele VW, Hans Dieter Poetsch, a afirmat că un grup restrâns de ingineri ai grupului Volkswagen a început din 2015 să lucreze la softul care manipula standardele referitoare la poluare, după ce nu au reușit să găsească soluții tehnice pentru a îndeplini reglementările de mediu din SUA.
Volkswagen face obiectul unor investigații în mai multe țări, după ce a recunoscut că în perioada 2005 - 2015 a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 500.000 în SUA) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
Până acum, grupul auto a confirmat că numai în SUA a manipulat rezultatele privind poluarea cu oxid de azot, în condițiile în care testele din America de Nord sunt mai riguroase decât cele din Europa.
Președintele Hans Dieter Poetsch a explicat că, în 2005, inginerii nu au reușit să găsească soluții tehnice privind emisiile de oxid de azot din SUA care să se încadreze în bugetul companiei și au venit cu acel soft care permitea mașinilor să îndeplinească standardele referitoare la poluare în timpul testelor, dar nu și în timpul operațiunilor normale. Ulterior, când a devenit disponibilă o soluție tehnică, aceasta nu a fost utilizată, susține Poetsch.
'Nu vorbim de o unică greșeală, ci de un întreg lanț de erori care nu a fost întrerupt nici un moment', a afirmat oficialul VW. Acesta nu a precizat dacă modelele VW comercializate înainte de 2009 au manipulat testele din SUA. Grupul german a vândut unele modele diesel pe piața americană în perioada 2005 - 2006, dar a suspendat vânzările în 2007 și 2008 după ce Agenția pentru Protecția Mediului din SUA (EPA) a introdus standarde de poluare mai stricte.
Poetsch a confirmat că VW a suspendat nouă directori pentru posibila implicare în scandalul emisiilor. Scandalul motoarelor trucate, cel mai grav din istoria Volkswagen, a izbucnit în 18 septembrie, iar VW a pierdut peste 20 de miliarde de euro din capitalizarea bursieră.
Volkswagen face obiectul unor investigații în mai multe țări, inclusiv în Germania, după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane în Germania) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
Rechemarea tuturor celor 11 milioane de vehicule va fi printre cele mai mari din istorie, similară cu cea efectuată de Toyota în perioada 2009-2010, când a rechemat peste zece milioane de vehicule din cauza unor probleme la accelerație.
Portofoliul Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi și Bugatti, dar și camioanele MAN și Scania.
Sursa: Agerpres