Înmatriculările de vehicule electrice au crescut în Europa cu 34% în primul trimestru din acest an, în timp ce mașinile diesel au scăzut cu 17%. Vehiculele hibride, care folosesc încă motoare cu combustie, dar sunt echipate și cu motoare electrice, au crescut cu 60%, potrivit datelor publicate de ACEA.
Statisticile pentru acest început de an, publicate de Ascoiația Constructorilor de Automobile din Europa, arată că avântul luat de mașinile electrice continuă și în 2018, însă trendul pieței se îndreaptă către propulsia hibrid, tot mai prezentă în oferta constructorilor și preferată de cumpărători, pentru prețul mai accesibil și autonomia mai bună.
Datele arată că, în perioada ianuarie - martie, au fost înmatriculate în Europa 1, milioane de mașini diesel, cu 322.622 mai puține decât anul trecut (-17%), în timp ce locul acestora a fost luat de mașini cu benzină (+14%), care au înregistrat un volum cu 300.000 mai mare.
Vehiculele cu propulsie alternativă, cele care includ și motorizările hibrid, ce se bazează în continuare pe motoare cu ardere internă, au crescut, per total, cu 27 de procente, la 271.000 în UE și 295.000 în Europa, inclusiv țările EFTA.
Defalcat, vehiculele pur electrice au crescut cu 34,3%, la 32.566 unități.
România este o adevărată vedetă pe această piață a mașinilor electrice, având o creștere de 1672%, grație celor 195 de vehicule electrice înmatriculate, comparativ cu cele numai 11 înmatriculate anul trecut. Datele cuprind însă, laolaltă, și vehiculele plug-in hibrid. Practic, statistica raportată de România include atât vehiculele cu propulsie exclusiv electrică (BEV), cât și vehiculele hibrid cu încărcare la priză, ce se pot deplasa, pe distanțe scurte, cu motor electric (PHEV). Din acest motiv, la categoria hibride plug-in România nu are raportate date. Numărul mare de înmatriculări este efectul subvențiilor acordate de guvern prin Rabla Plus. România a urcat pe locul 13 în clasamentul piețelor de vehicule electrice, depășind Finlanda și Danemarca, dar și Polonia.
La capitolul vehicule hibrid cu încărcare, creșterea a fost și mai mare în UE, 60% mai multe astfel de mașini fiind înmatriculate în primul trimestru, adică aproape 70.000 de unități. Hibridele fără încărcare, cele încarcă bateria doar prin recuperarea energiei de frânare, au atins aproape 140.000 de unități, cu 25% mai multe.
România a înregistrat în total 765 automobile cu propulsie alternativă, electrice plus hibride, dublu față de anul trecut, când erau înmatriculate 393 vehicule.
Piața cu cea mai mare creștere a vehiculelor cu propulsie alternativă a fost Germania (73%), urmată de Spania (53,4%) și Franța (15,3%).