BMW și Renault au înființat un consorțiu pentru dezvoltarea tehnologiei blockchain. Mașinile vor avea identitate digitală pentru a interacționa mai ușor

BMW și Renault au înființat un consorțiu pentru dezvoltarea tehnologiei blockchain. Mașinile vor avea identitate digitală pentru a interacționa mai ușor
scris 3 mai 2018

Mai mulți producători auto și din IT au decis să înființeze un consorțiu care va dezvolta funcții ale automobilelor bazate pe tehnologia blockchain, cunoscută publicului mai ales pentru aplicațiile în criptomonede.

Consorțiul MOBI (Mobility Open Blockchain Initiative) este cea mai nouă structură industrială care a decis să cerceteze și să dezvolte tehnologia blockchain. Membrii consorțiului sunt, în cea mai mare parte, producători auto sau de componente: BMW, Renault, Robert Bosch, ZF Friedrichshafen, care, alături de IBM, au anunțat în Dubai, în cadrul unei conferințe,  că vor să folosească această tehnologie în automotive.

Urmărește-ne și pe Google News

Șeful MOBI va fi Chris Ballinger, fost CFO și șef al serviciilor de mobilitate la Toyota, divizia de R&D, acesta declarând, despre blockchain, că este „tehnologia în care efectele de rețea vor fi foarte puternice”. „Dacă nu ești implicat de la bun început, s-ar putea să fie prea târziu”.

Consorțiul își propune să dezvolte servicii bazate pe blockchain compatibile cu vehicule de la diverse mărci, astfel încât să nu se ajungă la situații în care un vehicul nu poate interacționa cu un sistem pentru că nu este compatibil cu acesta.

Tehnologia blockchain este considerată a fi sistemul inatacabil de tranzacții financiare, deoarece folosește o rețea descentralizată. Potrivit definiției dată de cei care au inventat această tehnologie, absența unui management central asigură independența datelor, deoarece o intervenție externă ar avea nevoie să „atace” multiple locații de stocare pentru a altera informația.

DS, marca premium a PSA, va produce doar modele electrificate din 2025. Noul DS 7 Crossback E-Tense va fi livrat în 2019 CITEȘTE ȘI DS, marca premium a PSA, va produce doar modele electrificate din 2025. Noul DS 7 Crossback E-Tense va fi livrat în 2019

Tehnologia are, teoretic, nenumărate domenii de aplicare în industria auto, după cum afirmă reprezentanții consorțiului MOBI, de la plata pentru acces, la stațiile de încărcare, dar și în zona de monitorizare a vehiculelor și componentelor în lanțul de aprovizionare. Deocamdată, tehnologia, care pare că are un potențial uriaș de aplicare, a fost respinsă din cauza asocierii cu ideea de criptomonede, îndeosebi cu controversata monedă bitcoin.

„Este foarte mult zgomot, dar foarte puțini oameni înțeleg”, a declarat Sachin Lulla, reprezentant IBM. „De aceea acest consorțiu joacă un rol mare. Va aduce tehnologia la viață”.

IBM deja colaborează cu constructorul de componente ZF Friedrichshafen pentru un produs denumit Car eWallet, prezentat anul acesta la CES, în Las Vegas.

Speciliștii susțin însă că adoptarea tehnologiei blockchain trebuie să fie unanimă, altfel ar putea fi un eșec.

Prima țintă reală a consorțiului este să determine constructorii de automobile să confere autovehiculelor o identitate digitală, care va permite ulterior să acceseze platforme blockchain care rulează servicii de mobilitate. Aceasta ar putea fi o direcție nouă de monetizare pentru constructori, care vor avea ocazia să folosească locația mașinii sau informații despre clienți.

viewscnt
Afla mai multe despre
bmw
renault
blockchain
ibm
bosch