BMW România are al doilea an consecutiv de vânzări record pe piața locală, fiind însă pentru prima dată când depășește pragul de 3.000 de automobile livrate într-un an.
BMW Group a reușit să livreze anul trecut 3.002 vehicule pe piața din România, fiind al doilea an consecutiv în care compania stabilește un record absolut de livrări pe piața locală, depășind în premieră, cu numai două vehicule, pragul de 3.000 unități.
Marca BMW a însumat cea mai mare parte din aceste livrări, cu un total de 2.780 vehicule, cu o creștere față de anul trecut. BMW Motorrad, divizia de motociclete, se află la al zecelea an consecutiv de creștere de două cifre, depășind pentru prima dată pragul de 300 de unități cu un total de 367 motociclete noi pe piața din România. Dacă se exclude flota excepțională de 135 unități livrate către un singur client în 2017, MINI a încheiat într-un ușor trend crescător cu 222 modele noi.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Am avut un an foarte bun. Sunt încântat că am putea obține cea mai bună performanță în istorie atât pentru BMW Group, cât și pentru mărcile BMW și BMW Motorrad. Am construit succesul cu o rețea puternică de parteneri dedicați. De asemenea, o mare mulțumire pentru echipa mea fantastică de la BMW Group România. Știm că avem în față în continuare un drum lung atât în ceea ce privește performanța de vânzări, cât și calitatea serviciilor, dar aceasta este cea mai bună echipă pentru a face acest lucru”, spune Wolfgang Schulz, director general BMW Group România.
Statisticile BMW arată că România are una din cele mai mari ponderi de modele BMW X din totalul de vânzări, cu o cotă de 57,6%. În premieră, modelul X1 a devenit cel mai de succes SUV al mărcii în România, profitând de schimbarea de generații a X5. Este urmat îndeaproape de alte modele BMW X - BMW X5 și BMW X3.
Modelele cu tracțiune integrală continuă să fie foarte apreciate de publicul din România. 81% din automobilele BMW vândute în România sunt echipate cu un sistem de tracțiune integrală, 16% cu un sistem de tracțiune spate și 3% cu un sistem de tracțiune față (disponibil pe modelele X1, X2 și Seria 2 Active Tourer/ Gran Tourer).
În ceea ce privește sistemele de propulsie, dieselul rămâne dominant pe piața din România, într-o ușoară scădere față de anul trecut. 75,9% din automobilele livrate în 2018 sunt echipate cu motoare diesel, 17,1% dispun de propulsoare pe benzină, 5,3% sunt automobile electrice și 1,7% sunt modele plug-in hybrid.
BMW i3 rămâne cel mai de succes automobil electric din România, cu un total de 148 de exemplare livrate (inclusiv 3 modele cu sistem range extender), în creștere cu 31% față de anul precedent (2017: 113 unități). Deja sunt mai mult de 300 de modele BMW i3 în utilizare de către clienți privați și proiecte comerciale, inclusiv car-sharing sau shuttle, ceea ce arată că automobilul electric este relevant și pe piața din România.
MINI a înregistrat în 2018 un număr de 222 de vehicule livrate. Cel mai de succes model rămâne MINI Hatch 3 uși cu 73 de unități, urmat de MINI Countryman și MINI Hatch 5 uși cu 68, respectiv 52 de livrări.
BMW Group Romania a continuat ritmul de investiții în rețeaua de reprezentanți. Ultima inaugurare a fost în noiembrie 2018, cu MINI Auto Cobălcescu București, al doilea centru al mărcii în România. În acest moment, rețeaua BMW Group România include 14 centre complete BMW (showroom și atelier de reparații), 8 service-uri BMW, 2 centre complete MINI, 6 service-uri MINI și 3 showroom-uri BMW Motorrad.