Grupul PSA a efectuat primele teste cu automobilul autonom la care lucrează, având la bord persoane „non experte”. Operațiunea face parte din programul AVA (Autonomous Vehicle for All), inițiat de PSA și care țintește construirea unui automobil simplu și intuitiv.
În zilele de 28 și 29 martie, în zona Paris au loc teste cu automobile autonome, de nivelul 3 și 4, adică „eyes off” și „mind off”, așa cum sunt ele definite de specialiști. Nivelul maxim de autonomie este 5, cel în care intervenția umană se limitează la stabilirea destinației și la pornirea motorului. Acest tip de autonomie ar urma să devină disponibil după 2020, potrivit estimărilor făcute de constructori.
Programul AVA al Grupului PSA a fost prezentat la Geneva, și grupează toate tehnologiile și funcțiile care vizează autonomia automobilului în diferite grade. Toate cele trei mărci ale PSA, Peugeot, Citroen și DS înglobează astfel de tehnologii pe mai multe modele: Peugeot 208, 2008, Traveller, 3008, Citroen C4 Picasso, C3, Spacetourer, în Europa, și Peugeot 4008 și Citroen C6 în China. Cele mai cunoscute funcții de autonomie, cele de nivel 1, sunt Cruise Control adaptiv, care păstrează distanța față de vehiculul din față, frânarea de urgență, cu alertă de coliziune, Lane Control (menținerea benzii de rulare), Park Asisst, cu descoperirea locurilor de parcare și controlul asupra direcției.
CITEȘTE ȘI VIDEO Geneva: PSA mizează pe SUV-uri și crossovereUn nivel avansat de autonomie, de nivel 2, va fi prezent pe DS 7 Crossback, începând din 2018. Acesta va putea să controleze singur viteza de rulare și traiectoria, iar computerul de bord, denumit „Connected Pilot”, va propune șoferului asistența completă pe șoselele de viteză. De asemenea, parcarea controlată de computer, sistemul Night Vision și monitorizarea atenției șoferului vor fi integrate pentru a putea oferi o asistență cât mai avansată.
Începând din 2020, după cum susțin cei de la PSA, nivelul 3 va putea să delege complet controlul mașinii. Grupul PSA a testat vehiculele autonome începând din 2015, acoperind peste 120.000 de kilometri în mod autonom de nivel 2, 3 și 4, pe diferite autostrăzi. Testele sunt efectuate cu un număr de 15 vehicule.