Protest în România al șoferilor Bolt. REACȚIA companiei

Bolt reacționează la protestul declanțat de șoferii de pe platforma sa, la Oradea. Protestul a fost inițiat într-un context în care, la acest moment, cum a anunțat Profit.ro, șoferii Uber și Bolt încearcă să se mobilizeze pe rețelele sociale pentru a declanșa o serie de acțiuni de protest, care să fie marcate chiar de oprirea completă a activității - VEZI MAI JOS
Alatura-te Profit InsiderJoin Profit Insider
Protest în România al șoferilor Bolt. REACȚIA companiei

Mesajul Bolt

"În contextul grevei șoferilor parteneri din Oradea, de luni, Bolt dorește să reafirme importanța acestora pentru activitatea desfășurată pe platformă și să transmită, totodată, o serie de precizări.

Menționăm, în primul rând, că Bolt nu a înregistrat perturbări ale curselor în oraș pe durata desfășurării grevei. Apoi, dorim să reamintim că o creștere a tarifelor, de 5%, a fost acordată deja în urmă cu doar câteva luni, în vara acestui an.

ANUNȚ O nouă linie de metrou gata de execuție VIDEO CITEȘTE ȘI ANUNȚ O nouă linie de metrou gata de execuție VIDEO

În ceea ce privește comisionul standard perceput de Bolt, acesta este de 25% în toate orașele în care activează, indiferent dacă este singura aplicație de ride-hailing prezentă sau dacă există și competitori. De asemenea, exceptând acest comision, Bolt nu mai percepe nicio altă taxă.

O modificare a tarifelor în aplicație ar afecta în primul rând pasagerii care folosesc serviciul. Dacă prețurile cresc, este de așteptat ca pasagerii să reducă frecvența cu care folosesc aplicația, ceea ce în timp ar duce, de fapt, la o scădere a veniturilor pentru șoferii parteneri. De asemenea, menționăm că în această perioadă cererea de servicii din partea pasagerilor este mai redusă, înregistrând de obicei o creștere odată cu venirea sărbătorilor de iarnă.

ANUNȚ De astăzi România ajunge la aproape 1.400 km autostrăzi și drum expres FOTO CITEȘTE ȘI ANUNȚ De astăzi România ajunge la aproape 1.400 km autostrăzi și drum expres FOTO

„Pe Bolt România sunt înscriși zeci de mii de conducători auto, un număr care crește constant. Acest lucru ne arată că majoritatea apreciază serviciile, dar și câștigurile de care au parte. Primim aprecieri pozitive din partea multor șoferi parteneri atât direct în aplicație, cât și în cadrul diverselor evenimente în care ajungem să ne întâlnim. Apreciază mai ales faptul că pot avea un venit în plus realizat după un program flexibil”, a declarat Maria Niculescu-Aron, General Manager Bolt România.

Menționăm din nou că Bolt este o companie de tehnologie care intermediază, prin intermediul unei aplicații digitale, cererea pasagerilor de servicii de transport la cerere (ride-hailing) cu oferta de servicii din partea conducătorilor auto".

În urmă cu trei zile a fost anunțat că șoferii Bolt din Oradea vor ieși din nou în stradă să protesteze.

Este a doua acțiune de acest tip, după cea din vara acestui an.

Circulația tramvaielor 41, oprită după un incident cu o trotinetă electrică CITEȘTE ȘI Circulația tramvaielor 41, oprită după un incident cu o trotinetă electrică

"Un tarif minim corect"

Principalele revendicări ale partenerilor Bolt sunt legate de tarifele practicate.

Wizz Air extinde în România un acord de mentenanță vechi de peste un deceniu CITEȘTE ȘI Wizz Air extinde în România un acord de mentenanță vechi de peste un deceniu

În plus, partenerii Bolt cer suplimentarea cu 50% a prețului pentru cursele din afara orașului. "Aici ne referim îndeosebi la cursele către aeroport, către care nu există mijloace de transport în comun. Îmi pare incorect să faci astfel de curse din oraș la aeroport cu 13 lei", a spus Solomie.

Partenerii Bolt mai cer limitarea numărului de șoferi din aplicație, după modelul deja aplicat la taximetriști.

Protest cu repetiție

Acesta a fost cel de-al doilea protest organizat de șoferii Bolt în Oradea după cel din vara acestui an. Atunci, reprezentanții platformei au aprobat majorarea tarifelor cu 5%.

Descoperire neașteptată în pod. Un exemplar „Superman” devine cea mai scumpă bandă desenată din istorie CITEȘTE ȘI Descoperire neașteptată în pod. Un exemplar „Superman” devine cea mai scumpă bandă desenată din istorie

Deși la acțiunea din 14 iunie au participat circa 100 de șoferi, comunicatorii Bolt au transmis în urma protestului că majorarea a fost deja programată și nu a intervenit ca urmare a protestului.

Mai mult, pe timpul protestului numărul șoferilor activi în aplicație, care nu s-au raliat revendicărilor, a fost mai mare cu 3% decât într-o zi obișnuită, iar timpul mediu de așteptare după o mașină a scăzut cu 4%, la numai 3,5 minute.Demersul este argumentat prin dorința de a cere "condiții corecte și respect din partea platformelor".

În același timp, la acest moment, cum a anunțat Profit.ro, șoferii Uber și Bolt încearcă să se mobilizeze pe rețelele sociale pentru a declanșa o serie de acțiuni de protest, care să fie marcate chiar de oprirea completă a activității.

Mesajul care circulă printre șoferi

"Dragi colegi șoferi și șoferițe,

În perioada 1–5 decembrie ne organizăm pentru a cere condiții corecte și respect din partea platformelor.
Nu este vorba de conflict, ci de solidaritate.

1 decembrie – oprim activitatea complet.

2–5 decembrie – protest organizat:

lucrăm normal între 06:00 – 12:00

oprim activitatea între 12:00 – 17:00

după 17:00 fiecare decide cum continuă".

Există și o petiție, care până acum a strâns circa 1.500 de semnături, cu revendicări atât către cele două platforme de ridesharing, cât și către Guvern, precum un tarif minim corect și predictibil, eliminarea obligativității ratei de acceptare, reclamațiile fără dovezi să nu ducă la suspendări automate,  +50% supliment obligatoriu pentru cursele în afara orașului,  limitarea copiilor conforme, limitarea sau reglementarea clară a prețului dinamic, interzicerea modificării tarifelor fără consimțământul pasagerului, stabilirea unei limite maxime a comisionului reținut de platforme, transparența algoritmilor de tarifare, eliminarea practicilor comerciale înșelătoare (cu argumentul că au existat situații în care platformele au anunțat creșteri de tarife, dar în realitate prețurile au scăzut).

Bolt are peste 200 de milioane de utilizatori în peste 50 de țări și peste 600 de orașe din Europa și Africa.

Bilete de autobuz și tramvai prin aplicație - sistemul redevine funcțional în toate orașele CITEȘTE ȘI Bilete de autobuz și tramvai prin aplicație - sistemul redevine funcțional în toate orașele

Compania este prezentă în România cu serviciile de transport la cerere, de închiriere de trotinete electrice, de livrare de mâncare (Bolt Food), livrare de produse alimentare și nealimentare (Bolt Market) și cu divizia de software development, care deservește toate subsidiarele din Europa ale companiei.

Bolt este lider de piață în România, compania activând în peste 40 de orașe, extinzându-și continuu oferta de servicii și acoperirea națională.

La rândul său, Uber operează în București, Brașov, Timișoara, Cluj, Iași, Constanța, Oradea, Craiova, Ploiești, Pitești, Galați, Brăila, Sibiu, Buzău, Bacău, Râmnicu Vâlcea, Alba Iulia, Arad, Târgu Mureș, Baia Mare, Târgoviște, Suceava, Satu Mare, Botoșani, Tulcea, Focșani Bistrița și, acum, Târgu Jiu, Drobeta-Turnu Severin, Reșița, Slobozia și Slatina.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News
NewsLetter

Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la newsletter:

Citeste in continuare
Imobil de prestigiu situat pe strada Emanoil Porumbaru
  • {literal}{/literal} băi

De vânzare
2.600.000 €
Ultimele ştiri
De weekend
Curs BNR
1 EUR5.0906 +0.0005+0.01 %
1 USD4.4036 +0.0090+0.20 %
1 GBP5.8158 +0.0052+0.09 %
1 CHF5.4594 +0.0052+0.10 %

Curs BNR oferit de cursvalutar.ro

News.ro
Playtech.ro
APARTAMENT 2 CAMERE - FLOREASCA - GRADINA INTERIOARA - COMISION 0%
  • {literal}{/literal} dormitor
  • {literal}{/literal} baie

De vânzare
216.408 €
Cele mai citite