Rezultatele financiare ale VW pentru primul trimestru arată o scădere a profitului la 3,9 miliarde euro, de la 4,2 miliarde euro în 2018, potrivit datelor anunțate de companie.
Volkswagen Group a anunțat că țintele pentru livrări, venituri și profit operațional au fost atinse în primul trimestru din 2019. Vânzările de autovehicule au cumulat 2,6 milioane de unități, în scădere cu 2,8%, un rezultat anticipat de companie, în timp ce veniturile din vânzări au atins 60 miliarde euro, depășind cu 3,1% valoarea din 2018. Acest lucru a fost posibil datorită vânzărilor în creștere a mașinilor cu valoare adaăugată mai mare, în special SUV-uri.
Profitul operațional a crescut la 4,8 miliarde euro, însă acesta a fost diminuat cu 1 miliard de euro de provizioane „pentru riscuri legale”. Practic, eforturile companiei de reducere a costurilor și de vânzare a produselor mai profitabile au acoperit provizioanele, care ar putea fi folosite pentru plata unor amenzi. Compania a mai plătit și anul trecut 1 miliard de euro o amendă în scandalul diesel, de la începutul scandalului toate taxele și amenzile urcând până la 30 de miliarde euro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Aproximativ 40% din profitul companiei a fost generat de mărcile Audi și Skoda.
VW Group a anunțat că estimează o marjă de profit de 6,5 - 7,5% la finalul anului. Rezultatele ar putea fi afectate de dezvoltarea și lansarea mai multor vehicule electrice începând din a doua parte a acestui an. „Vehiculele electricevor pune o presiune substanțială pe marja totală a grupului”, a declarat Frank Witter, CFO VW Group.
Brandurile companiei au înregistrat rezultate diferite. VW a înregistrat venituri în creștere cu 7,1%, la 21,5 miliarde euro, în timp ce Audi a generat venituri în scădere cu 1,5 miliarde euro. Veniturile Skoda au crescut cu 8,2%, la 4,9 miliarde euro, dar profitul mărcii a scăzut. La SEAT, veniturile au crescut, la fel și profitul operațional, cu 5,5 procente.
La mărcile de lux, situația a fost, de asemenea, inegală. Bentley a crescut la 456 milioane euro venituri, în timp ce Porsche a avut o scădere ușoară, inclusiv la nivelul profitului (-11,6%).