Grupul Volkswagen a reușit să-și majoreze veniturile în acest an, potrivit datelor publicate de companie pentru primele trei trimestre, însă problemele de producție, cauzate în special de problemele furnizorului din Slovacia, dar și scăderea cererii din ultimele luni au contribuit la o diminuare a profitului operațional al companiei.
Veniturile din vânzări ale VW Group au crescut cu 16% la 235,1 miliarde de euro în primele nouă luni ale acestui an, pe fondul creșterii vânzărilor cu 8 procente, la 6,8 milioane de unități. Din păcate, profitul operațional al grupului a scăzut cu 7%, până la 16,2 miliarde de euro, pe intervalul ianuarie – septembrie, marja operațională reducându-se la 6,9 procente. În trimestrul 3, profitul operațional a fost de 5 miliarde euro, cu o marjă de numai 6,2%. Compania spune că impactul a fost resimțit în special de mărcile Core, grupul format din VW, Skoda, SEAT/CUPRA și VW Comerciale.
„În general, avem performanțe robuste și, de asemenea, am crescut vânzările și veniturile în trimestrul al treilea. Nu putem fi mulțumiți de profitabilitatea noastră, care nu a îndeplinit obiectivele noastre ambițioase în trimestrul al treilea. Acum ne concentrăm pe implementarea planului în 10 puncte și pe executarea consecventă a programelor noastre de performanță între mărci”, a explicat Arno Antlitz, CFO & COO Volkswagen Group
Avansul pe segmentul de electrice a fost unul substanțial, cu o creștere de 45% a volumului livrat, la 531.500 de vehicule, în primele nouă luni, cu o pondere în vânzări de 7,9% și de 9% în trimestrul al treilea.
Estimările grupului pentru finalul de an au fost corectate, fiind prognozate la un nivel similar cu cele din 2022. Compania continuă să aștepte livrări între 9 și 9,5 milioane de vehicule, corespunzător unei creșteri a vânzărilor între 10 și 15 la sută. Rezultatul din operațiuni estimat în acest moment este de 22,5 miliarde de euro. Pe termen lung, VW Group își menține ținta randamentului operațional de 10%.
Situația pe mărci și grupuri de mărci arată că grupul Core (VW, VW Comerciale, Skoda, SEAT/Cupra) a avut vânzări în creștere cu 24%, la un total de 101 miliarde euro, însă creșterea a frânat în trimestrul 3 (32,3 miliarde euro, +13,9%). Profitul operațional al grupului de mărci a crescut la 5 miliarde, cu 34%, însă compania explică modul în care costurile mari și mixul de produse nefavorabil au condus la scăderea rentabilității operaționale la sub 5%.
Grupul de brand Progressive a reușit să-și crească veniturile din vânzări cu 13%, până la 50 de miliarde de euro de la începutul anului (T3 2023: 16,2 miliarde de euro, +10,3%). Randamentul operațional al vânzărilor a atins 9,1% (T3 2023: 7,4 la sută). Rezultatul operațional după trei trimestre s-a ridicat la 4,6 miliarde de euro (în scădere de la 6 miliarde de euro). Rentabilitatea operațională ajustată a vânzărilor în primele nouă luni a fost de 10,9%, cu aproape 2 puncte procentuale sub cea din 2022.
În grupul de mărci Sport Luxury, randamentul operațional al vânzărilor Porsche în sectorul auto a rămas la un nivel ridicat în primele nouă luni, la 18,8% iar rezultatul operațional a crescut cu 9%.
Și pe segmentul de camioane creșterea vânzărilor s-a reflectat într-o creștere a veniturilor cu 19%, la 33 miliarde euro, precum și o creștere ușoară a marjei operaționale, la 8%.
Divizia de servicii financiare a generat 37,6 miliarde euro, cu 8% peste nivelul din 2022, și aici fiind înregistrată o scădere majoră, de 40%, a profitului operațional, la 2,5 miliarde.