Compania aeriană low-cost Ryanair a raportat un profit net de 663 milioane de euro în primul trimestru al exercițiului fiscal curent, o creștere de aproape patru ori față de profitul net de 170 milioane de euro înregistrat în perioada similară a anului trecut, grație creșterii traficului și a prețului biletelor de avion, informează AFP.
Transportatorul aerian a precizat că numărul pasagerilor transportați, în cele tei luni care s-au încheiat la finele lunii iunie, a crescut cu 11%, până la 50,4 milioane, astfel că veniturile totale au crescut cu 40% până la 3,65 miliarde de euro, arată Agerpres.
Ryanair a subliniat faptul că avansul se datorează performanțelor bune înregistrate în timpul vacanței de Paște precum și zilei libere suplimentare acordate în luna mai în Marea Britanie pentru încoronarea regelui Charles III. Comparativ, în perioada similară a anului trecut, afacerile Ryanair au avut de suferit de pe urma invadării Ucrainei de către Rusia.
Cu toate acestea, Ryanair a subliniat că ritmul de creștere a început să se reducă până în zona de o singură cifră astfel că ar putea fi nevoită să ia măsuri cu privire la prețul biletelor pentru a impulsiona cererea, pe măsură ce consumatorii se confruntă cu presiuni pe partea de costuri.
Pentru ansamblul exercițiului fiscal 2024, Ryanair rămâne prudent optimist că va înregistra o creștere de 9% a traficului, până la 183,5 milioane de pasageri, comparativ cu 185 de milioane de pasageri cât estima inițial, motivul fiind întârzierile apărute în livrarea avioanelor comandate producătorului american Boeing.
Ryanair Holdings plc este cel mai mare grup de companii aeriene din Europa și compania-mamă a Ryanair, Ryanair UK, Buzz, Lauda și Malta Air. Companiile din portofoliul Ryanair Holdings conectează peste 40 de țări și oferă cele mai mici tarife din Europa pentru transportul aerian de pasageri. Ryanair operează mai mult de 2.500 de zboruri zilnice de pe 230 de aeroporturi.