Profitul operațional al grupului german Volkswagen a crescut surprinzător în primul trimestru, sprijinit de înregistrarea unor elemente speciale și accelerarea vânzărilor de mașini pe piețele din Europa și China, însă veniturile din vânzări au scăzut cu 3,4%, afectate de scăderea volumelor și de oscilațiile cursului de schimb, a anunțat, marți, producătorul auto.
Volkswagen a raportat un profit operațional de 3,4 miliarde euro, în urcare de la 3,3 miliarde euro în primele trei luni din 2015. Rezultatul include elemente speciale în valoare de 300 milioane euro, pe fondul ajustării la cursul de schimb a provizioanelor constituite anul trecut în contextul scandalului emisiilor poluante.
Provizioanele de 16 miliarde euro constituite de Volkswagen ca urmare a scandalului emisiilor poluante au afectat puternic rezultatele financiare ale grupului german în 2015, care a raportat prima pierdere anuală din ultimii 22 de ani. Grupul nu a anunțat provizioane suplimentare pentru primul trimestru din acest an.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Acțiunile Volkswagen au scăzut cu până la 3,8% după publicarea rezultatelor financiare. În jurul orei 12:00, titlurile companiei se tranzacționau la 133,6 euro/unitate, în coborâre cu 3,2% față de referință.
"Cifrele sunt mai bune decât estimările din piață, iar investitorii își marchează profitul", a spus pentru Reuters Frank Schwope, analist al NordLB.
Analiștii chestionați de Reuters estimau o scădere de 17% a profitului operațional în perioada ianuarie-martie, până la 2,75 miliarde euro.
Profitul net a scăzut cu 19,3%, de la 2,93 miliarde euro în primele trei luni din 2015 la 2,36 miliarde euro, se arată în raportul financiar al grupului.
Veniturile din vânzări s-au micșorat cu 3,4%, de la 52,73 miliarde euro la 50,96 miliarde euro, din cauza efectelor adverse ale cursului de schimb și a scăderii cu 1,2% a volumului de vânzări, la aproape 2,57 milioane de mașini. Volumul vânzărilor include și vânzările subsidiarelor din China, deținute în parteneriat cu companii chineze.
Livrările către clienți au crescut însă cu 0,8%, la 2,5 milioane de automobile, pe fondul revenirii cererii pe piața din China și a evoluției pozitive în Europa. Volkswagen a devansat Toyota în clasamentul global în funcție de vânzări, producătorul nipon consemnând vânzări de 2,46 milioane de vehicule în perioada ianuarie-martie. Livrările General Motors, al treilea mare producător auto din lume, s-au situat la 2,36 milioane unități.
Clasamentul a rămas neschimbat după primele patru luni, interval în care Volkswagen a vândut peste 3,36 milioane de mașini.