Grupul german Bosch, cu activitate în industria auto, tehnologia industrială și bunuri de larg consum, a anunțat că, pe piața din România, vânzările consolidate au ajuns la 1,2 miliarde de lei (272 de milioane de euro), o creștere cu 12% față de valoarea raportată în anul anterior, iar pentru anul în curs, mizează tot pe o creștere de cel puțin zece procente.
În schimb, vânzările totale nete (care includ, printre altele, și livrările interne și cele către companiile afiliate) au ajuns la 1,7 miliarde de lei (375 de milioane de euro), înregistrând un avans de 50% față de sumele raportate în anul precedent.
”Vrem să menținem același ritm de creștere și în 2016 și, cu toate că luna mai nu s-a încheiat, pot spune că, după cinci luni, avem încredere că putem menține același ritm de creștere, tot cu două cifre”, a mai spus Mihai Boldijar, reprezentantul grupului Bosch în România.
Boldijar a precizat că anul trecut investițiile au fost de 40 de milioane de euro, iar compania va menține același ritm și pentru anul acesta, în special pentru continuare dezvoltării unităților de producție din Blaj și Cluj.
Grupul Bosch este prezent în România prin patru entități juridice, în București, Cluj, Blaj și Timișoara.
În Blaj există o unitate de producție de tehnică liniară și una de tehnologie auto. Divizia Soluții de mobilitate de la Blaj a început producția de componente de grup motopropulsor la finalul anului 2015 și preconizează o creștere a producției în 2016, prin extinderea proiectelor existente.
Unitatea din Jucu și-a triplat producția de la inaugurarea în anul 2014. În această fabrică, Bosch produce, printre altele, unități electronice de control pentru asistență la condus și unități electronice pentru siguranță, pentru clienți globali din industria auto. Tot în județul Cluj, în centrul de inginerie, înființat în 2012 și extins cu un nou sediu în 2015, sunt dezvoltate tehnologii ale viitorului (conectivitate, industria conectată), iar aici lucrează peste 100 de tineri.
De asemenea, compania are un centru de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) la Timișoara.
În plus, o filială a BSH Hausgeräte, companie activă pe piața electrocasnicelor, are sediul în București.
Pe segmentul de piese auto, rețeaua de service-uri Bosch a ajuns la 300 de unități, cu 56 mai mult decât în 2014, devenind astfel, cea mai extinsă rețea independentă de service-uri auto din România, anunță reprezentanții companiei.
Grupul Bosch este prezent în România din 1994 și a încheiat anul 2015 peste 3.200 de angajați, cu peste 30% mai mult față de 2014. Grupul estimează că va menține ritmul de creștere al numărului de angajați și pentru 2016. Acest lucru ar putea însemna că, la o medie de creștere de 30%, la finalul anului, compania ar putea încheia cu 4.000 de angajați.
La nivel global, compania, fondată în 1886, a realizat anul trecut venituri de 70,6 miliarde de euro. Grupul Bosch este prezent în 150 de țări și are 375.000 de angajați.