Profitul operațional al Audi, marca premium Volkswagen Group, a scăzut la 466 de milioane de euro (500 de milioane de dolari) în trimestrul I, de la 1,82 miliarde de euro în același trimestru al anului trecut.
Veniturile au scăzut cu 19%, până la 13,72 miliarde de euro în trimestrul respectiv, de la 16,88 miliarde în anul precedent, a anunțat Audi.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Directorul financiar Audi, Jürgen Rittersberger, a declarat că blocajele în aprovizionare, în special pentru motoarele V-6 și V-8, au avut un impact negativ asupra rezultatelor trimestriale.
Gernot Dollner, noul șef al Audi, a transmis recent că este pregătit să treacă întreaga companie în zona electrică, însă acest lucru se va petrece „în a doua jumătate a deceniului următor”, iar aici vorbește despre toate piețele majore, nu doar despre Europa. Ținta CEO-ului Audi este să depășească principalii rivali germani, BMW și Mercedes.
Noul CEO al mărcii Audi din cadrul grupului VW are un rol foarte clar, potrivit propriilor declarații, axat pe patru puncte: produs, tehnologie, brand și piețele din China și America de Nord. Gernot Dollner a declarat într-un interviu acordat Automobilwoche că vrea să aducă din nou marca în prim plan, prin noile proiecte dezvoltate pe platforma PPE, Q6 e-tron și A6 e-tron, dar și prin noile lansări de modele cu motoare atât electrice, cât și cu combustie și hibride.
CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Mobilizare fără precedent a grecilor pe Autostrada Bucureștiului, cu sute de muncitori și utilajeAsta însemnă că Audi nu renunță la benzină și motorină, deocamdată, pe toate piețele sale, dar se concentrează foarte mult pe lansările de electrice, în special din China. Acolo, unitatea de business care se ocupă de această piață va implementa noua platformă cumpărată de la SAIC.
„Tema principală este clară: toți vom deveni electrici”, spune Dollner, care spune că se așteaptă la scăderi ale vânzărilor de mașini cu combustie încă din 2026. „Trucul pentru noi este o raționalizare inteligentă a portofoliului”, mai spune șeful Audi, care explică și cum va adminsitra această evoluție: prin menținerea anumitor segmente și stiluri de caroserie pentru motorizările pe combustie care să se susțină financiar.
CITEȘTE ȘI Renault Megane dispare. Va fi înlocuit de două modele DaciaUltimele lansări de motorizări cu benzină și diesel ale Audi vor fi în 2026, potrivit lui Gernot Dollner, ceea ce înseamnă că în 2033 acestea vor ieși din producție. El a reconfirmat faptul că proiectul Landjet, care are și un corespondent la VW, se află în plin proces de dezvoltare, descrierea lui fiind simplă: „trei parteneri, două vehicule, o echipăși o stivă de software sub același acoperiș”.
În privința rivalității cu BMW și Mercedes, care au fiecare propriile proiecte pe noi platforme avansate, Dollner a spus că are ținte ambițioase: „Scopul nostru nu este doar să fim pe picior de egalitate, ci și să trecem înaintea acestor doi concurenți și avem un drum de parcurs”.