Înmatriculările de autoturisme noi Dacia în Germania au scăzut cu 0,6% în primele două luni ale anului raportat la perioada similară a anului trecut, la 6.574 unități, în pofida unui avans de 2,2% consemnat la nivelul lunii februarie, potrivit datelor Biroului german de înmatriculări auto KBA.
Livrările de autoturisme Dacia pe piața germană au însumat 2.940 de vehicule în februarie, comparativ cu 2.878 vehicule în februarie 2015. Față de ianuarie, ritmul înmatriculărilor a încetinit luna trecută cu 19,1%, de la un volum de 3.643 unități.
După primele două luni ale anului, Dacia avea o cotă de piață în Germania de 1,4%, față de 1,5% în perioada similară a anului trecut.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Vânzările de autovehicule Dacia pe piața germană au scăzut anul trecut cu 6,4%, la 47.453 unități, ceea ce plasează Germania pe locul trei în clasamentul piețelor externe pentru marca românească, în coborâre cu un loc față de anul 2014. Pe primele două poziții se află Franța (100.035 unități) și Spania (55.168 unități).
Per total, piața auto din Germania a crescut în perioada ianuarie-februarie cu 7,8%, la 468.667 unități, cel mai ridicat nivel din ultimii 14 ani, potrivit lui Matthias Wissmann, președintele asociației constructorilor auto din Germania, VDA, citat de Alliance News. Creșterea a fost susținută de un avans anual de 12,1% înregistrat în februarie, până la 250.302 unități.
Înmatriculările Renault, proprietarul Dacia, au urcat cu 7,1% în primele două luni, la 13.787 mașini, echivalentul unei cote de piață de 2,9%.
Grupul german Volkswagen a raportat scăderi pentru două dintre cele cinci mărci de autoturisme. Marca omonimă a consemnat un declin de 2,4%, la 99.429 unități, în timp ce vânzările Seat au scăzut cu 6.8%, până la 11.570 unități. Audi a înregistrat cea mai mare creștere dintre diviziile grupului, de 18,2%, cu un volum total al înmatriculărilor de 45.142 unități.