Producătorul de avioane chinez COMAC intenționează să crească capacitatea de producție pentru avioanele sale cu un singur culoar C919 de producție autohtonă la 50 în acest an, a declarat un director COMAC pentru o instituție de presă susținută de guvernul de la Shanghai, transmite Reuters.
Directorul general adjunct al COMAC, Shen Bo, a mai spus că firma de stat din Shanghai își propune să producă 30 de avioane C919 în acest an, într-un interviu pentru The Paper.
COMAC vrea să concureze la nivel internațional cu producătorii de avioane din vest Airbus și Boeing, care produce zeci de avioane din familia A320neo cu un singur culoar și avioane 737 MAX pe lună, scrie News.ro.
Creșterea producției și obținerea certificării de la autoritățile de reglementare din domeniul aviației străine sunt cheia strategiei de creștere a producătorului de avioane chinez.
C919 a intrat în serviciul comercial în 2023 și aproximativ 16 dintre avioane sunt în prezent în operare la companii aeriene chineze, zboară pe continent și din această lună către Hong Kong.
Compania de consultanță în aviație Cirium a declarat că se așteaptă să fie livrate încă 27 de avioane C919 în acest an. Cele trei companii aeriene principale din China, Air China, China Eastern Airlines și China Southern Airlines, se așteaptă să opereze o flotă de cel puțin 100 de C919 fiecare până în 2031, conform comenzilor anunțate.
CITEȘTE ȘI Noul SUV Leapmotor, ce va fi lansat anul acesta în Europa la un preț accesibil, ar putea fi produs în SpaniaÎn 2023, un oficial COMAC a declarat că aceasta are obiectivul de a atinge o capacitate anuală de producție de 150 de aeronave C919 în următorii cinci ani.
Pe lângă C919, COMAC dezvoltă și un avion cu fuzelaj larg C929, mai mare. Shen a spus că C929 se află în faza de proiectare preliminară și de selecție a furnizorului, cu planuri să treacă în curând la etapa de proiectare detaliată. Air China va fi primul client pentru C929, a declarat COMAC în noiembrie.