Cei mai mari producători de componente auto au decis să-și închidă activitatea, ca o consecință a închiderii fabricilor de automobile. Anterior, ei spuseseră că încearcă să țină uzinele deschise, cu măsuri speciale de protecție.
Bosch și Continental, doi dintre cei mai mari furnizori de piese auto din Europa, au anunțat că-și închid activitățile în unitățile de producție, ca urmare a cererii scăzute, blocajelor de aprovizionare și necesității protejării angajaților.
Bosch, companie germană, a anunțat că-și închide total sau parțial uzinele din Franța, Italia și Spania. Continental, de asemenea companie germană, a anunțat că va opri toate activitățile, fără a oferi alte detalii. Compania avea, la finalul anului 2019, în România, aproximativ 20,000 de angajați care lucrau în centrele de inginerie și unitățile de producție, în 7 orașe din țară. Deocamdată, nu a fost anunțată oficial închiderea acestora. În România, în afară de cele două companii de automobile, Dacia și Ford, doar Pirelli a anunțat închiderea unității de producție.
CITEȘTE ȘI Pirelli își închide temporar fabrica de anvelope din Slatina din cauza coronavirusuluiȘi alți furnizori, de dimensiuni mai mici, vor opri producția. Plastic Omnium, care produce panouri de caroserie și sisteme de aliementare, a sistat activitatea, potrivit Automotive News. De asemenea, Pirelli și Michelin, furnizori de anvelope, au încetat și ele să mai producă, pentru o perioadă limitată.
Schaffler și Continental au anunțat, de asemenea, că amână adunările generale ale acționarilor, programate în această perioadă.
Aproape toți constructorii de autovehicule din Europa au anunțat că opresc unitățile de producție din cauza epidemiei de coronavirus și a scăderii abrupte a cererii.