Producătorii de automobile chinezi cer tarife de retorsiune împotriva importurilor de mașini din UE, relatează presa de stat

Producătorii de automobile chinezi cer tarife de retorsiune împotriva importurilor de mașini din UE, relatează presa de stat
Profit.ro
Profit.ro
scris 20 iun 2024

Producătorii de automobile chinezi au îndemnat Beijingul să majoreze tarifele importurilor de mașini europene pe benzină, ca retorsiune pentru restricțiile impuse de Bruxelles importurilor de vehicule electrice produse în China, a relatat ziarul de stat Global Times, citat de Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 iulie - Maraton Medika TV - Sanatatea Aparatului Urinar
30 iulie - Maraton Profit News TV: Inteligența Artificială în Economie

Într-o întâlnire cu ușile închise de marți, la care au participat și companiile auto europene, industria auto din China ”a cerut guvernului să adopte contramăsuri ferme (și) a sugerat să se acorde o atenție pozitivă creșterii tarifului provizoriu pentru mașinile pe benzină cu motoare de mare cilindree, ", conform articolului.

Majorarea accizei la carburanți se va vedea imediat la pompă CITEȘTE ȘI Majorarea accizei la carburanți se va vedea imediat la pompă

Întâlnirea, organizată de Ministerul Comerțului din China, a avut loc la Beijing și au participat SAIC, BYD, BMW, Volkswagen și divizia sa Porsche, au declarat două persoane cu cunoștințe directe în acest domeniu, scrie News.ro.

Scopul principal al întâlnirii a fost să facă presiuni asupra Europei și să facă lobby împotriva tarifelor pe care Bruxelles-ul le-a anunțat săptămâna trecută pentru a-și proteja industria auto de concurența chineză, au adăugat ei.

La întâlnire au participat și Mercedes-Benz, Stellantis și Renault, au declarat pentru Reuters două surse separate, familiarizate cu problema.

Ministerul nu a răspuns imediat unei cereri de comentarii trimise prin fax. BMW, Volkswagen, Stellantis și Renault au refuzat să comenteze.

Un purtător de cuvânt al Mercedes-Benz a declarat că grupul sprijină un regim comercial liberal, bazat pe regulile OMC.

"Pe fondul globalizării și al interdependențelor economice ale vremurilor noastre, motto-ul pentru asigurarea prosperității și păcii este: dialog și cooperare constructivă. Mizăm pe eforturile politicienilor pentru a continua acest dialog", a spus acesta.

Experții din industrie spun că atât Europa, cât și China au motive să dorească să încheie un acord în lunile următoare pentru a reduce tensiunile și pentru a evita adăugarea unor costuri noi de miliarde de dolari pentru producătorii chinezi de vehicule electrice, deoarece procesul UE permite revizuirea.

”Războiul tarifelor”

Anunțul de a impune tarife ar putea declanșa discuții între Bruxelles și Beijing care  să vizeze evitarea acestora, a declarat Stefan Hartung, CEO Bosch, cel mai mare furnizor de componente de automobile din lume.

Comisia Europeană a declarat miercuri că analizează situația ”pentru a discuta dacă poate fi găsită o soluție reciproc agreabilă”.

Politica comercială a UE devine din ce în ce mai protecționistă, pe fondul îngrijorării că modelul de dezvoltare al Chinei, axat pe producție și bazat pe datorii, ar putea face ca blocul de 27 de membri să fie inundat de bunuri ieftine, inclusiv vehicule electrice, în timp ce firmele chineze caută să își sporească vânzările în străinătate din cauza cererii slabe la nivel intern.

Anunțul Comisiei Europene din 12 iunie, că va impune taxe anti-subvenție de până la 38,1% asupra vehiculelor electrice chinezești importate, din iulie, a unei măsuri similare a Statelor Unite, de a majora tarifele la mașinile chinezești, în mai, și deschide un nou front în erăzboiul comercial dintre Occident și China.

”Personal, cred că este nedrept să declanșăm un război tarifar numai pe baza ratei de utilizare a capacității (Chinei) și a cererii insuficiente pentru vehiculele energetice noi ale Chinei”, a declarat Zhang Yansheng, cercetător șef la Centrul Chinez pentru Schimburi Economice Internaționale.

El a adăugat că ”putem vedea că China a adoptat un pachet de politici pentru a rezolva problema „supracapacității”, așa că anul acesta, anul viitor și în următorii patru ani, utilizarea capacității Chinei va continua să crească”.

Global Times a relatat pentru prima dată la sfârșitul lunii trecute că un centru de cercetare auto afiliat guvernului chinez sugera Chinei să-și majoreze tarifele de import pentru sedanurile pe benzină și vehiculele utilitare sport cu motoare mai mari de 2,5 litri la 25%, de la rata actuală de 15%.

Autoritățile chineze au sugerat anterior posibile măsuri de retorsiune prin comentarii din mass-media de stat și interviuri cu personalități din industrie.

FOTO Șeful CNAIR prezintă stadiul lucrărilor la autostrada de centură a Capitalei CITEȘTE ȘI FOTO Șeful CNAIR prezintă stadiul lucrărilor la autostrada de centură a Capitalei

Sfaturi ostile

Același ziar a sugerat luna trecută, de asemenea, că companiile chineze intenționau să solicite autorităților să deschidă o anchetă antidumping asupra produselor europene din carne de porc, pe care Ministerul Comerțului din China a anunțat luni că o va întreprinde.

De asemenea, a cerut Beijingului să analizeze importurile de produse lactate din UE.

Exporturile de vehicule de pasageri cu motoare mai mari de 2,5 litri din Europa către China au totalizat 196.000 de unități în 2023, în creștere cu 11%, potrivit datelor de la China Passenger Car Association.

În primele patru luni ale anului 2024, exporturile de astfel de vehicule din Europa către China au fost de 44.000 de unități, în scădere cu 12% față de aceeași perioadă a unui an în urmă.

Exporturile de mașini ale UE către China au fost în valoare de 19,4 miliarde de euro (20,8 miliarde de dolari) în 2023, în timp ce blocul a cumpărat vehicule electrice din China de 9,7 miliarde de euro, potrivit cifrelor agenției de statistică a UE.

China reprezintă aproximativ 30% din vânzările producătorilor auto germani, iar Germania este de departe cel mai mare exportator de vehicule cu motoare de 2,5 litri sau mai mult, după ce a livrat în China vehicule în valoare de 1,2 miliarde de dolari de la începutul acestui an, arată datele vamale chineze.

SUV-ul de dimensiuni mari Mercedes Benz Clasa GLE, sedanul Clasa S și Cayenne de la Porsche sunt cele mai populare trei mașini importate din Europa în China, și au reprezentat mai mult de o cincime din totalul de 155.841 de mărcilor europene importate în primele cinci luni, potrivit datelor urmărite de China Merchants Bank International.

Slovacia este al patrulea cel mai mare furnizor al Chinei și al doilea cel mai mare furnizor de mașini cu motoare mari din UE. Anul acesta a exportat vehicule utilitare sport în valoare de 803 milioane USD.

Statele Unite, Regatul Unit și Japonia exportă, de asemenea, un număr mare de mașini cu motoare mai mari de 2,5 litri și, probabil, ar beneficia cel mai mult de pe urma creșterii tarifelor propuse.

viewscnt
Afla mai multe despre
masini
import
china