Procuratura din New York cere penalizarea Volkswagen cu 450 de milioane de dolari, într-un nou proces civil în care acuză producătorul auto din Germania că manipularea testelor de poluare a avut loc pe parcursul a peste 10 ani, prin efortul a zeci de angajați care au înșelat autoritățile de reglementare, transmite MarketWatch.
Decizia de a utiliza softuri de manipulare a testelor de poluare datează încă din 1999, când ingineri ai diviziei de lux Audi au dezvoltat o tehnologie de atenuare a zgomotului motoarelor diesel. Tehnologia, lansată în 2004, făcea ca vehiculele să depășească standardele europene referitoare la emisii, așa că inginerii au adăugat un soft numit ”funcție acustică”, pentru a o opri în timpul testelor de poluare, potrivit procesului intentat marți de procurorul general al statului New York, Eric Schneiderman, scrie News.ro.
Volkswagen a dezvoltat ulterior software-ul cunoscut sub numele de ”dispozitiv de apărare” pentru vehiculele diesel comercializate în SUA în 2008.
Grupul german a recunoscut în septembrie 2015 că vehiculele diesel sunt prevăzute cu un soft care le permite să polueze în trafic de peste 40 de ori mai mult decât normele.
Informațiile dezvăluite de Agenția pentru Protecția Mediului din SUA au dus la investigații la nivel mondial și la demisia directorului general Martin Winterkorn, în total fiind afectate 11 milioane de vehicule din întreaga lume.
În noul proces din New York sunt menționate email-uri și alte documente care ar dovedi efortul prelungit făcut de zeci de angajați ai VW în SUA și Germania, pentru echiparea vehiculelor diesel cu dispozitivele de apărare.
Potrivit acuzațiilor, înșelăciunea a mers dincolo de ”câțiva ingineri programatori” pe care Michael Horn, directorul din perioada respectivă a diviziei americane a grupului, i-a acuzat în octombrie.
Unii directori, ingineri și alți persoane din conducere menționate în proces nu au fost identificați de la început, în timp ce alții au fost suspendați sau au demisionat după ce înșelăciunea a fost dezvăluită de către autoritățile de reglementare.
Schneiderman solicită în aceste condiții ca Volkswagen să suporte penalități civile de 450 de milioane de dolari, pentru încălcarea legislației în domeniul mediului, care a avut ca rezultat ”un plan sistematic de înșelăciune pus în practică de zeci de angajați din toate nivelurile companiei”.
Procuraturile din Massachusetts și Maryland au intentat marți procese similare împotriva Volkswagen.