Comisia Europeană (CE) a anunțat marți că a hotărât amendarea unor producători importanți de camioane cu aproape 3 miliarde de euro, în urma unor acuzații legate de fixarea prețurilor timp de peste un deceniu. Aceasta este cea mai mare amendă impusă unei asocieri de tip cartel în istoria Uniunii Europene.
Potrivit Comisiei, divizia de camioane MAN a Volkswagen, Volvo, Daimler, DAF - divizie a Paccar – și Iveco, divizie a CNH Industrial, au stabilit de comun acord prețurile la camioane timp ce 14 ani, între 1997 și 2011.
Totodată, acestea au acționat coordonat pentru pentru a întârzia introducerea unor noi echipamente pentru controlul emisiilor și au transferat costurile implementării noilor tehnologii antipoluare către consumatori.
CITEȘTE ȘI Autoritățile din SUA investighează Fiat Chrysler în legătură cu falsificarea vânzărilorComisarul pentru Concurență Margrethe Vestager a afirma că amenda reprezintă ”un mesaj clar că asocierile de tip cartel nu sunt acceptate”.
Cea mai mare amendă, de un miliard de euro, va fi suportată de Daimler, urmată de DAF, cu 753 milioane de euro. Volvo va plăti 670 de milioane de euro, iar Iveco circa 500 de milioane de euro. MAN nu va fi amendată, evitând o amendă de 1,2 miliarde de euro, deoarece a dezvăluit existența cartelului către CE.
Amenda impusă producătorilor de camioane stabilește un nou record pentru careteluri, depășind-o pe cea de 1,4 miliarde de euro impusă unor companii în 2012 pentru fixarea prețurilor la tuburile pentru televizioare.
Asocierile de tip cartel riscă amenzi de până la 10% din veniturile globale, potrivit reglementărilor europene, ceea ce însemnă că penalizările impuse producătorilor de camioane ar fi putut însuma până la 10,7 miliarde de euro.