Proprietarii autoturismelor diesel fabricate de Volkswagen ar putea cere despăgubiri companiei, după ce autoritățile americane de mediu au descoperit că mai multe modele aveau instalat un software special, care induce în eroare sistemele de monitorizare a noxelor, relatează Reuters.
Acțiunile Volkswagen au scăzut ieri cu 20%, cel mai mare declin din ultimii șase ani, ca urmare a acestor acuzații.
“Sincer, nu îmi mai doresc mașina. Mi-ar plăcea ca Volkswagen să o cumpere înapoi de la mine. Nu vreau să mai am nimic de-a face cu Volkswaken“, spune John Decker, proprietarul unui Volkswagen Jetta fabricat în 2013, citat de Reuters.
Grupul auto riscă o amendă de 18 miliarde de dolari pentru că a trișat regulile federale privind emisiile de gaze pentru sute de mii de vehiculele diesel VW și Audi.
Volkswagen le-a cerut dealerilor săi din SUA să oprească comercializarea modelelor diesel care au instalate astfel de sisteme electronice.
Dispozitivul instalat de Volkswagen maschează nivelul real al noxelor atunci când mașina este supusă testelor și poate emite în timpul deplasării chiar și de 40 de ori mai multe gaze poluante decât nivelul maxim admis în SUA, potrivit reprezentanților EPA (Agenția pentru Protecția Mediului din SUA).
Compania riscă sancțiuni de 37.500 de dolari pentru fiecare autoturism care a încălcat standardele federale privind emisiile de gaze toxice. Potrivit EPA, din 2008 au fost vândute 482.000 de mașini cu motoare diesel care nu sunt în conformitate cu aceste standarde, ceea ce presupune amenzi totale de circa 18 miliarde de dolari.
Agenția de mediu acuză Volkswagen că a utilizat acest software la vehiculele diesel în patru cilindri VW și Audi, din modelele comercializare în perioada 2009 – 2015 (VW Jetta, VW Beetle, VW Golf, Audi A3, precum și VW Passat modelele 2014 și 2015).
Autoritățile de mediu pot cere grupului auto să retragă de pe piață totate vehiculele implicate, proces care ar putea dura, potrivit oficialilor americani, până la un an.
Volkswagen se află pe primul loc la nivel mondial în funcție de vânzările din primul semestru, după ce a detronat Toyota, cu 5,04 milioane față de 5,02 milioane unități comercializate de producătorul japonez.