Apple Inc. a accelerat procesul de fabricare a unei mașini electrice proprii, și a alocat peste 1.800 de angajați pentru proiectul denumit "Titan", care are ca țintă să prezinte pieței în 2019 primul autoturism conceput de gigantul IT american.
Potrivit The Wall Street Journal, proiectul Apple este mai vechi de un an, însă doar recent compania de la Cuppertino și-a intensificat eforturile de investigare a oportunității de a construi un autoturism propriu. Astfel, gigantul IT a avut întâlniri cu două grupuri de oficiali din California și a triplat personalul alocat proiectului Titan, după modelul transferului de personal efectuat în trecut în cazul proiectului lansat cu succes AppleWatch.
Mașină electrică, nu și complet autonomă
Chiar dacă a angajat experți în tehnologia “mașinilor fără șofer”, persoane apropiate proiectului, citate de WSJ, susțin că Apple nu intenționează să creeze primul său autovehicul complet autonom, ci numai unul electric, menit a integra device-urile și tehnologia software și hardware Apple, dar și cunoștințele avansate ale companiei în domeniul bateriilor, prin crearea unei noi generații de autovehicule.
WSJ susține că sunt multe întrebări fără răspuns deocamdată pe această temă și că este neclar dacă Apple va alege un partener din piața actualilor producători de autovehicule, așa cum a optat, în cazul iPhone, cu Hon Hai Precision Industry Co., companie tailandeză cunoscută și sub numele Foxconn.
Pe piața auto, regula este ca producătorii să dețină propriile fabrici, numai unele modele de nișă fiind fabricate în parteneriat. Însă nu aceasta este și strategia Apple în ceea ce privește iPhone-urile și iPad-urile.
2019 - țintă ambițioasă
Majoritatea specialiștilor, dar și unii angajați ai Apple consideră că 2019 este o țintă prea ambițioasă, proiectarea unei mașini fiind o activitate complexă, mai ales pentru o companie fără experiență în domeniu. Chiar dacă Apple își face propriile teme până în 2019 - conceperea și fabricarea unui prototip - acesta va trebui să treacă peste o mulțime de teste pentru a depăși multitudinea de reglementări la care este supusă industria auto.
Piața de mașini electrice nu sa dezvoltat așa cum se anticipa, în special din cauza prețului redus al petrolului, implicit al benzinei și motorinei, dar și din cauza prețului ridicat al autovehiculelor electrice și a autonomiei reduse a acestora.
În prezent, doar Tesla Motors Inc. și Nissan Motor Co. vând un număr relativ important de autoturisme electrice, însă acestea reprezintă o parte infimă din numărul total de autoturisme vândute, de 85 de milioane anual.
Standardele privind emisiile se modifică din ce în ce mai accelerat, ceea ce a determinat o majorare considerabilă a investițiilor în cercetarea și fabricare de mașini electrice. Până în 2019, anul în care vehiculul Apple ar putea vedea lumina zilei, modele Chevrolet, Audi sau Porsche electrice ar trebui să zburde pe străzi.
50% șanse ca proiectul Titan să fie încununat cu succes
Gene Munster, analist la Piper Jaffray, a estimat pe 1 septembrie la 50-60% șansele ca Apple să producă cu succes un autovehicul. În opinia sa, acesta va avea trei caracteristici distincte: un design unic, abilitatea de a integra celelalte device-uri Apple și anumite capabilități autonome.
În mai, Apple a avut o întâlnire cu oficialii GoMentum Station, o fostă bază navală din estul San Francisco, care în prezent este utilizată drept o facilitate pentru testarea automobilelor autonome. Potrivit unor email-uri publicate de WSJ, Apple a solicitat o programare pentru a efectua anumite teste.
În august, un avocat al Apple s-a întâlnit cu oficiali ai Departamentului pentru Vehicule cu Motor din California, pentru a se interesa de noile reglementări în domeniul testării mașinilor autonome care au intrat în vigoare în septembrie 2014.