Sindicatul UAW a votat în unanimitate pentru o grevă la cei trei producători auto din Detroit.
Sindicatul United Auto Workers (UAW) din Statele Unite a declarat vineri că membrii săi au votat cu o majoritate covârșitoare în favoarea autorizării unei greve la producătorii auto din Detroit, dacă nu se va ajunge la un acord înainte de expirarea actualului contract de patru ani, pe 14 septembrie, transmite Reuters, preluată de News.ro.
Autorizația pentru grevă a fost aprobată de 97% dintre membrii cu drept de vot de la General Motors, Ford Motor și Stellantis, a declarat președintele UAW Shawn Fain, care conduce sindicatul care reprezintă aproximativ 150.000 de lucrători. Fain a reiterat că sindicatul nu intenționează să prelungească termenul limită pentru a obține un nou contract de muncă.
CITEȘTE ȘI BMW investește 100 de milioane de euro într-un nou centru logistic destinat bateriilor”Termenul limită este 14 septembrie. Avem o mulțime de opțiuni pe care le analizăm, dar prelungirea contractului nu este una dintre ele”. Separat, președintele Joe Biden, care s-a întâlnit cu Fain luna trecută, a declarat reporterilor din Nevada că este îngrijorat de o potențială grevă a UAW. ”Cred că ar trebui să existe o circumstanță în care locurile de muncă care sunt înlocuite să fie înlocuite cu noi locuri de muncă” pentru membrii UAW ”și salariile ar trebui să fie pe măsură”.
Unii senatori doresc ca acordurile naționale cu UAW să acopere locurile de muncă la întreprinderile mixte de baterii, care în prezent plătesc mai puțin. Fain a spus că lucrătorii au făcut numeroase concesii în ultimele două decenii, inclusiv renunțarea la creșterea salariilor, pensiile cu beneficii determinate și beneficiile de sănătate post-pensie. ”Ne-am săturat”, a spus Fain, enumerand o serie de cereri. ”Ne-am lăsat pe spate de zeci de ani, în timp ce aceste companii continuă să ia și să ia și să ia de la noi.”
Fain a evidențiat un set ambițios de cerințe, inclusiv creșteri ale salariilor de 46%, încetarea sistemului de salarizare pe niveluri care plătește noile angajați mai puțin decât veteranii, restabilirea ajustărilor la costul vieții și restabilirea planurilor de pensii cu beneficii determinate pentru noii angajați, eliminate de producătorii de automobile în 2007.
La Stellantis, doar 30% dintre lucrătorii pe oră din SUA sunt eligibili pentru pensii cu beneficii determinate Fain a spus că se așteaptă ca cei trei din Detroit să vină săptămâna viitoare la masa de negocieri cu contra-propuneri la cererile UAW. El a spus că discuțiile ”încă merg încet” după deschiderea în iulie. Analiștii estimează o șansă de peste 50% ca greva să fie declanșată.