Lucrările de modernizare a liniei de cale ferată între Gara de Nord și Aeroportul Internațional Henri Coandă au fost recepționate vineri, iar primele trenuri de călători vor începe să circule din 12 decembrie, informează CFR SA.
Potrivit unui comunicat al companiei, vineri au fost recepționate lucrările de modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare executate pe linia CF București Nord - Aeroportul Internațional Henri Coandă București, între Mogoșoaia - Balotești și Halta Odăile - Terminalul Sosiri Aeroportul Internațional Henri Coandă, scrie Agerpres.
"Lucrările de modernizare a liniei CF care asigură legătura directă între Gara de Nord și Aeroportul Internațional Henri Coandă București au fost finalizate în proporție de 100%, iar primele trenuri de călători vor circula între Gara de Nord și Aeroportul Internațional Henri Coandă București, începând din 12 decembrie, odată cu intrarea în vigoare a Mersului Trenurilor 2020-2021", se precizează în comunicatul CFR SA.
CITEȘTE ȘI FOTO Lotul 1 al Autostrăzii Sebeș-Turda, care are aproape 15 kilometri și care trebuie finalizat în 2016, deschis traficuluiCompania a derulat două mari proiecte feroviare pentru asigurarea legăturii directe între Gara București Nord și Aeroportul Internațional Henri Coandă București. Primul a vizat dublarea liniei de cale ferată Mogoșoaia - Balotești și a avut valoarea de 50,5 milioane lei, fiind finanțat de la bugetul de stat. Al doilea contract a avut ca obiect construcția liniei noi pentru Racord CF (din zona Odăile) la Terminalul T1 al Aeroportului Otopeni. Valoarea acestuia s-a ridicat la 412,72 milioane de lei, iar finanțarea a provenit din fonduri europene și de la bugetul de stat.
CFR SA notează că transportul feroviar dintre aeroport și Gara de Nord va dura între 20-23 de minute.
Totodată, administratorul infrastructurii feroviare informează că trei operatori de transport călători au depus cereri de autorizare pentru operarea pe traseul Gara de Nord - Aeroportul Internațional Henri Coandă.