Primăria Capitalei vrea să introducă mai multe sensuri unice în București și benzi pentru transportul în comun pentru a rezolva problema traficului aglomerat.
Deocamdată, sunt proiecte pilot care ar urma să schimbe circulația în zona de nord a orașului. Mai mult, autoritățile vor să creeze benzi pentru transportul în comun pe bulevardele mari, astfel că autoturismele vor avea mai puțin spațiu, scrie Știrile Pro TV.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Calea Floreasca, arteră aglomerată care leagă Nordul Capitalei de Centru, va avea sens unic, pe porțiunea dintre Strada George Călinescu și Șoseaua Ștefan cel Mare. Mai mult, una dintre cele patru benzi va fi dedicată exclusiv transportului în comun. Alte două vor fi transformate într-un sens unic pe care vor circula atât mașini, cât și autobuze. Cea de-a patra bandă, ocupată acum de mașini, va rămâne parcare, sau ar putea fi transformată în pistă pentru biciclete.
Cei care vor să circule în sens opus, spre Cartierul Floreasca, vor putea face asta pe strada Radu Beller, care se transformă la rândul ei într-o arteră cu sens unic, sau pe Șoseaua Barbu Văcărescu.
Ideea s-ar putea extinde și pentru alte zone aglomerate din București, spun reprezentanții primăriei.
Printre arterele care ar urma să fie reconfigurate se numără, într-o primă etapă, Calea Dorobanți și Șoseaua Pantelimon.
Pe Calea Dorobanți, pe porțiunea dintre piețele Charles de Gaulle și Dorobanți, Primăria are de gând chiar să desființeze spațiul verde dintre cele două sensuri, pentru a crea un culoar pentru autobuze.