BMW a cumpărat pachetul majoritar în compania chineză pe care a creat-o în 2003 cu Brilliance

BMW a cumpărat pachetul majoritar în compania chineză pe care a creat-o în 2003 cu Brilliance
scris 11 feb 2022

BMW a cumpărat un pachet de 25% din compania chineză BMW Brilliance Automotive, constituită cu partenerii de la Brilliance în urmă cu aproape 20 de ani, devenind astfel acționar majoritar.

BMW AG a anunțat că a cumpărat un pachet de 25% de acțiuni în cadrul parteneriatului pe care îl avea cu chinezii de la Brilliance, numit BMW Brilliance Automotive Ltd (BBA). Tranzacția va deveni efectivă de la 11 februarie 2022, conform autorizației primite de la autoritățile chineze. Pachetul cumpărat urcă totalul deținut de BMW la 75% din compania chineză, în timp ce Brilliance China Automotive Holding va rămâne, implicit, cu 25%.

Urmărește-ne și pe Google News
Cefin Trucks, cu afaceri de aproape 90 milioane euro, anunță strategia pe 2022: digitalizare, servicii financiare, creșterea eficientă a vânzărilor, expansiunea rețelei de service. Ford Trucks - lider de piață pe mai multe segmente CITEȘTE ȘI Cefin Trucks, cu afaceri de aproape 90 milioane euro, anunță strategia pe 2022: digitalizare, servicii financiare, creșterea eficientă a vânzărilor, expansiunea rețelei de service. Ford Trucks - lider de piață pe mai multe segmente

BMW a făcut uz de noua legislație intrată în vigoare în China la 1 ianuarie 2022, care prevede că producătorii străini de autovehicule nu mai sunt obligați să constituie companii de tip joint-venture cu producătorii locali. Constructorul german precizează că plata finală a pachetului de 25% pe care îl cumpără se va face până pe 22 februarie, potrivit înțelegerilor.

Începând cu 11 februarie, rezultatele financiare ale BMW Brilliance Automotive vor fi consolidate în rezultatele BMW AG.

BMW precizează că evaluarea pachetului de 50% din cadrul BMW Brilliance a condus la un efect pozitiv asupra rezultatele diviziei Automotive a companiei de circa 7 – 8 miliarde euro. Datele exacte vor fi anunțate odată cu publicarea rezultatelor financiare ale BMW Brilliance.

Ford speră la o revenire pe profit în Europa, în acest an. Puma a fost cel mai vândut model al mărcii în 2021. Compania a pierdut peste 1 milion de vehicule CITEȘTE ȘI Ford speră la o revenire pe profit în Europa, în acest an. Puma a fost cel mai vândut model al mărcii în 2021. Compania a pierdut peste 1 milion de vehicule

De asemenea, consolidarea BBA va influența indicatorii de performanță ai BMW Group pentru 2022. Mai exact, veniturile segmentului Auto și valoarea EBIT vor crește semnificativ. În același timp nu este așteptat un impact asupra marjei EBIT.

Parteneriatul BMW Brilliance a fost creat în 2003, având ca scop producția de automobile BMW pentru piața din China. Primul automobil produs a fost Serie 3, iar capacitatea de producție a uzinei în urma investițiilor făcute de parteneri a ajuns la 100.000 de automobile anual.

BMW a anunțat că intenționează să cumpere cele 25% din acțiuni încă din 2018, la momentul la care a fost votată legea chineză care schimba regulile investitorilor străini din industria auto.

viewscnt
Afla mai multe despre
bmw brilliance
bmw china
bmw majoritar