Prima navă specializată în transportul de automobile aparținând grupului auto chinez BYD a descărcat 3.000 de vehicule electrice în portul german Bremerhaven (Nord), marcând debutul ofensivei BYD pentru cucerirea pieței europene, transmite AFP.
La capătul unui voiaj inaugural care a început la Shenzhen, un oraș port din sudul Chinei, nava "a ajuns duminică la cheiul din Bremerhaven iar operațiunile de descărcare au început luni la ora 6:00 CET (5:00 GMT)", a declarat un purtător de cuvânt al prestatorului de servicii logistice BLG, care operează terminalul auto de la Bremerhaven. Automobilele electrice "urmează să fie livrate în mai multe țări din Europa", a adăugat purtătorul de cuvânt, arată Agerpres.
Anterior, nava denumită 'BYD Explorer No. 1' a acostat la Vlissingen, Țările de Jos. Vasul are capacitatea de a transporta 7.000 de automobile și a fost construită special pentru producătorul chinez de automobile electrice, care în ultimul trimestru din 2023 a avut vânzări duble față de Tesla.
În total, BYD a comandat opt nave, care la fel ca și 'BYD Explorer No. 1' funcționează pe bază de gaze naturale lichefiate și pe care intenționează să le utilizeze pentru a-și transporta automobilele asamblate în China în special spre Europa, susține presa germană.
BYD (Build Your Dreams -construiește-ți visele- n.r.) este campionul chinez al automobilelor electrice și cel mai mare producător mondial pe acest segment. În 2022, acest grup a încetat să mai producă automobile echipate cu motoare pe combustie pentru a se concentra pe modele hibride și electrice.
Constructorul chinez BYD, care a reușit să depășească Tesla la nivel global, pe segmentul de vehicule electrice, intră în acest an pe două piețe importante: India și Coreea de Sud, cu modelele electrice și hibride.
BYD Seal ar putea fi unul dintre modelele cu care constructorul chinez încearcă să pătrundă pe una dintre cele mai ermetice piețe auto din lume, Coreea de Sud. Informațiile neoficiale arată că BYD are în vedere trei modele cu care să se lanseze pe segmentul de vehicule comerciale, cel mai probabil cu cele trei cu care a intrat și în Europa, Atto 3, Seal și Dolphin, însă Seal este cel mai sofisticat dintre ele și cel mai pasibil să concureze cu automobilele de top produse de industria locală, respectiv de Hyundai și Kia.
CITEȘTE ȘI ANUNȚ O porțiune de aproximativ 4 km din Autostrada Soarelui, închisă circulației în anumite momentePresa sud-coreeană scrie că autoritățile din această țară au primit documentația de certificare pentru mașinile mărcii BYD, ceea ce confirmă o intrare iminentă pe piață. Se pare că producătorul chinez este în căutarea unui partener local cu ajutorul căruia să poată beneficia de o rețea de dealeri. BYD este deja prezentă în Coreea de Sud, dar cu autobuze electrice.
O a doua piață cu un potențial foarte mare de creștere este India, unde au fost deja există dealeri care au deschis precomenzile pentru sedanul electric Seal. Acesta se va alătura celorlalte două modele, Atoo3 și e6, care au fost și ele anunțate. Prețul pentru modelul Seal, în etapa precomenzilor, este de circa 60.000 de dolari, mai mare decât cel din Europa, unde mașina costă 45.000 de euro, și mult mai mare decât cei aproximativ 25.000 de dolari, cât costă în China.
CITEȘTE ȘI FOTO Uzina BMW de la câțiva kilometri de România, care va fi unul dintre cele mai mari hub-uri pentru producția de baterii din Europa, a intrat într-o nouă etapăBYD a început să testeze în 2023 o altă piață strategică, Japonia, unde anul acesta lansează în plin gama sa, cu cele trei modele Atto 3, Seal și Dolphin, toate electrice, încercând să speculeze absența unor game consistente din partea producătorilor locali.
Anul trecut, BYD a vândut la nivel global aproximativ 3 milioane de automobile, din care jumătate au fost electrice, fiind practic a doua cea mai mare companie auto pe segmentul electric, după Tesla, care a vândut circa 1,8 milioane de vehicule electrice în 2023.