Bayerische Motoren Werke (BMW) a raportat un profit trimestrial mai ridicat și a menținut previziunile privind rezultatele financiare din 2022, deoarece prețurile ridicate au compensat majorarea costurilor și perturbările din lanțurile de aprovizionare, transmite Reuters.
"Rezultatele noastre solide din trimestrul trei din 2022 subliniază că flexibilitatea creează reziliență ... suntem în grafic să ne îndeplinim țintele pentru acest an", a afirmat directorul general al companiei germane, Oliver Zipse.
Grupul, care deține brandurile BMW, Mini și Rolls-Royce, a avertizat că majorarea inflației și creșterea dobânzilor "duc la deteriorarea consumului, ceea ce va afecta comportamentul de cumpărare în următoarele luni", scrie Agerpres.
Prin urmare, BMW se așteaptă ca nivelul peste medie al registrului de comenzi "să se normalizeze, în special în Europa".
Grupul se așteaptă ca în 2022 vânzările pe plan global să fie ușor sub cele din 2021, în timp ce livrările de vehicule complet electrice ar urma să se dubleze.
În pofida unui declin al vânzărilor de 9,5% al vânzărilor, veniturile companiei cu sediul în Munchen au crescut cu 35,3% în trimestrul trei din 2022, la 37,18 miliarde de euro, peste estimările analiștilor intervievați de Refinitiv, care se așteptau la 35,32 miliarde de euro.
De asemenea, profitul înainte de taxe al BMW s-a situat la 4,1 miliarde de euro, depășind estimările analiștilor, de 3,4 miliarde de euro.
Grupul german a vândut anul trecut un număr record de vehicule - 2,52 milioane - în pofida deficitului de semiconductori și a raportat o marjă de profit de 10,3%, cea mai ridicată din 2017.