Jean-Dominique Senard, președintele Renault, fost șef al Michelin, pus în situația să negocieze două dosare extrem de dificile, la scurt timp după preluarea mandatului la Renault, s-a întâlnit săptămâna aceasta cu partenerii de la Nissan, după ce discutase anterior cu cei de la Fiat Chrsyler despre mediatizata fuziune.
Jean-Dominique Senard, noul președinte Renault, își petrece trei zile în Japonia și are ca misiune convingerea partenerilor de la Nissan de importanța și de beneficiile unei potențiale fuziuni cu Fiat. Francezul, cunoscut ca un excelent negociator, a acordat un interviu celor de la Bloomberg, după ce a participat la întâlnirea periodică a șefilor celor trei companii, Renault, Nissan și Mitsubishi. „Se poate întâmpla doar dacă oamenii sunt deschiși”, a spus Senard, povestind cât de plini de întrebări au fost cei de la Nissan la începutul întâlnirii și cât de pozitivi erau la finalul acesteia. Dar Senard vine și cu argumente pentru o apropiere și mai mare a Alianței: „Un parteneriat mai apropiat nu poate decât să îmbunătățească Alianța”. „Au înțeles mesajul pe care l-am adus aici, dar este evident că nu-l pot digera într-o singură noapte”.
Referitor la posibile reduceri de locuri de muncă prin fuziunea cu FCA, Jean-Dominique Senard a precizat că nu cere „sacrificii umane”. De altfel, și FCA a susținut același lucru, pentru a liniști, probabil toate părțile, inclusiv guvernele francez și italian. Francezul a subliniat însă că este nevoie să fie reduse platformele, să fie simplificate liniile de producție și să se concentreze pe creșterea calității și branding. „Toate mărcile sunt foarte faimoase, dar unele trebuie revigorate”. În același timp, a amintit că reducerile de prețuri ale Nissan și Chrysler în America de Nord ar trebui să înceteze.
Reporterii l-au întrebat pe Senard și despre declarația lui Carlos Tavares, care a transmis directorilor din PSA că fuziunea va fi „o preluare a Renault de către FCA”. „Fiecare este liber să spună ce gândește”, a răspuns Senard.
Hiroto Saikawa, CEO-ul Nissan, a declarat că el vede oportunitățile potențiale pentru Alianță în perspectiva fuziunii Renault - FCA, dar că dorește să studieze subiectul mai aprofundat. „Nu o consider un minus”.
Împreună cu Nissan și Mitsubishi, Renault - FCA ar putea vinde circa 15 milioane de autovehicule anual, o valoare mult peste ceea ce vinde liderul global actual, Volkswagen Group (10,7 milioane). |O adevărată alianță globală”, a descris-o Senard.
Senard a atins și partea câștigurilor, subliniind că Nissan deja câștigă de pe urma potențialei tranzacții: acțiunile japonezilor au crescut imediat după anunțul fuziunii Renault - FCA.
Nissan, care deține 15% din Renault, va primi 7,5% din viitoarea companie, având totodată drept de vot, față de situația prezentă, în care nu are drept de vot la Renault. În același timp, cele 15% deținute de Statul Francez se vor micșora și ele, astfel că Franța va avea o influență mai mică la Nissan, față de situația actuală, pe care japonezii nu o mai agreează. Nu în utlimul rând, calculele făcute de FCA în propunerea transmisă Renault vorbesc și desrep reduceri de costuri de circa 1 miliard de euro la Nissan și Mitsubishi, o veste excelentă în condițiile actuale de reducere a profiturilor.